تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۲۸۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:‌

صندوق‌ها و شرکت‌های بازارگردان از بورس حمایت کنند

می متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر حمایت از بازار بورس، گفت: وضعیتی که در رابطه با بازار بورس ایجاد شده نگران کننده است و ضرورت حمایت از بازار، توسط صندوق‌ها و شرکت‌های بازار گردان را می‌طلبد.
صندوق‌ها و شرکت‌های بازارگردان از بورس حمایت کنند

به گزارش می متالز، «احمد محرم‌زاده» روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سه ماه و اندی از شروع فعالیت این مجلس گذشته اما سوال این است خدمات و تصمیمات برای رفاه و معیشت مردم چه بوده است؟ البته تصمیماتی اتخاذ شد اما این تصمیمات چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

وی ادامه داد: ‌وضع مردم بسیار بد و سفره مردم بسیار کوچک شده است. انتظار داریم اقدامات عملی توسط این مجلس انقلابی انجام شود تا مردم کمی از این مشکلات رهایی یابند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان مظلوم کشور با این گرانی وحشتناک کود و سم و عدم فروش محصولات کشاورزی و دامی چگونه زندگی کنند و زنده بمانند. از تریبون مجلس به شما تذکر می‌دهم به داد آنان برسید.

این نماینده مجلس با انتقاد از گرانی آهن، ‌ میل‌گرد و فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید چرا قیمت آهن میل‌گرد و فولاد را این همه گران کردید. آهن وارداتی نیست و ماده اولیه آن از داخل کشور است پس این گرانی ظلم بزرگی به مردم کشور است چون هم موجب گرانی کالاهای مصرفی و هم موجب گرانی مسکن می‌شود.

وی اضافه کرد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم بزرگراه شهرستان اهر که یک جاده گردشگری است را عملیاتی کند تا مردم منطقه بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

محرم‌زاده با انتقاد از سقوط ارزش پول ملی و کاهش توان مردم، آن را بسیار نگران کننده دانست و گفت: دولتی‌ها، مجلسی‌ها و مسوولان باید برای حل این مشکل بشتابند.

وی همچنین بر اشتغال مردم و جوانان که اصل ۲۸ قانون اساسی به آن اشاره دارد، بر مسکن مردم اصل ۳۱ قانون اساسی و تعیین تکلیف وضعیت معلمان در مدارس غیرانتفاعی و رفع تبعیض تاکید کرد.

محرم‌زاده در رابطه با بازار بورس هم تصریح کرد: وضعیتی که در رابطه با بازار بورس ایجاد شده نگران کننده است و ضرورت حمایت از بازار، توسط صندوق‌ها و شرکت‌های بازار گردان را می‌طلبد.

وی افزود: بحث حمایت از بورس در همه بازارهای بورس جهان وجود دارد و این حمایت از بازارها از طریق بازارگردان‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد. در کشور ما هم صندوق حمایت و تثبیت بازار راه اندازی شده تا از بازار حمایت کند.

نماینده مردم اهر و هریس خاطرنشان کرد: اصلاحی که در بازار بورس طی هفته‌های اخیر اتفاق افتاد بیش از انتظار و عمدتا ناشی از بی اعتمادی است. شورای عالی بورس باید اقدامات عملیاتی و اجرایی مناسب را اتخاذ کند.

نماینده مجلس با تاکید بر به تعادل رسیدن شرایط عرضه و تقاضا در بازار بورس، گفت: این امر باید از طریق بازارگردان‌ها اتفاق بیفتد. شرکت‌ها و کارخانه‌داران به طور متوسط با افزایش صد درصدی فروش روبرو بودند و این نشانه های مثبت حاکی از آن بود بازار بورس هرچه زودتر به حالت تعادل برسد، اما برخی حقوقی‌ها، لیدر بازار بورس شده و این اتفاقاتی که نباید می‌افتاد روی داد.

عناوین برگزیده