تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۲۹۰۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از معدن بوکسیت تاش

می متالز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان ضمن بازدید از معدن بوکسیت تاش گفت: باید تمامی سازمان‌های مربوطه با تعامل و هم افزایی از هرگونه اقداماتی که منجر به تخریب و از بین رفتن زیستگاه می‌شود، جلوگیری کنند.
بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از معدن بوکسیت تاش

به گزارش می متالز، محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان که در راستای نظارت استانی خود به شهرستان شاهرود عزیمت کرده بود، از معدن بوکسیت تاش بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که جمعی از مسوولان مربوطه دادستان مرکز استان سمنان را همراهی می‌کردند، پس از بازدید چند ساعته، جلسه‌ای در همان مکان تشکیل شد و مدیرعامل شرکت آلومینای ایران توضیحاتی ارائه داد و سپس سایر مسوولان نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند.

شریف ابراهیمی در این جلسه اظهار کرد: در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باید تمامی سازمان‌های مربوطه با تعامل و هم افزایی از هرگونه اقداماتی که منجر به تخریب و از بین رفتن زیستگاه می‌شود، جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خاطرنشان کرد: در خصوص این معدن نیز باید کارشناسی‌های لازم و عملی مناسب با محیط موجود به صورت دقیق توسط نهاد‌های مربوطه صورت پذیرد و این اقدام به نحوی باشد که سلامت بهداشت منابع آبی منطقه و زیستگاه حیات وحش منطقه تأمین شود؛ در غیر این صورت هرگونه عملیاتی که بر خلاف حقوق عامه صورت گیرد، متوقف خواهد شد.

وی اظهار کرد: این موضوع که اداره صنعت، معدن و تجارت مجوز بهره برداری معدن را بدون استعلام از منابع طبیعی و اداره محیط زیست صادر می‌کند، صحیح نبوده؛ زیرا بدیهیست که چنانچه معدن مربوطه مثل همین معدن در زیستگاه محیط زیست واقع شده و عملیات برداشت باعث از بین رفتن زیستگاه و منابع آبی و یا آلوده شدن آن شود، دادستانی وظیفه ذاتی خود می‌داند تا نسبت به جلوگیری از این امر ناصحیح در جهت حفظ حقوق عامه اقدام کند.

شریف ابراهیمی عنوان کرد: از این پس تمامی اقدامات در خصوص این منطقه و سایر مناطق دیگر استان سمنان رصد و با هرگونه ترک فعل مسوول مربوطه برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در راستای بررسی وضعیت واحد تولیدی شهرستان شاهرود همراه با ریاست دادگستری شهرستان شاهرود از کارخانه سیم و کابل مغان بازدید و مشکلات و موانع موجود کارخانه مذکور را استماع و همان جا دستورات لازم را صادر کرد.

عناوین برگزیده