تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۹۲۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم بافت در مجلس:

۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شد

می متالز - نماینده مردم بافت در مجلس با بیان اینکه معادن تعطیل شده شهرستان بافت باید احیاء شود، گفت: ۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شد.
۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شد

به گزارش می متالز، صمدالله محمدی در جلسه توسعه زیرساخت‌های صنایع معدنی استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان، انارکی‌محمدی معاون پارلمانی وزارت صمت و غریب‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: جاده کرمان رابر با سرمایه‌گذاری ایمیدرو احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه تا امروز اکتشاف مناسبی از معادن اسفندقه انجام نشده است و لازم است پهنه‌های جدیدی مورد اکتشاف قرار گیرد گفت: از سازمان ایمیدرو می‌خواهیم که معادن تحت اختیار خود را مورد اکتشاف قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت معادن اسفندقه تا کنون فقط خام فروشی داشته است افزود: نیاز است کارخانه مشتقات شیمیایی در شهرستان بافت یا ارزوئیه احداث شود.

وی با بیان اینکه معادن تعطیل شده شهرستان بافت باید احیاء شوند عنوان کرد: 90 درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شدند در حالی که این معادن دو دوره بازنشسته داشتند و امروز تعطیل هستند.

محمدی راه‌اندازی این معادن را نقطه امیدی در دل مردم منطقه دانست و افزود: راه‌اندازی این معادن باعث اشتغالزیی شده و از طرف دیگر زمینه انجام سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نیز وجود دارد و آماده همکاری هستیم.

وی با بیان اینکه معدن مس درآلو ظرفیت و ذخیره بسیار خوبی دارد گفت: با احداث صنایع معدنی مس در این منطقه مشکل بیکاری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نیز مرتفع خواهد شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده