تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۲۹۲۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت Codelco شیلی فعالیت کارخانه های ذوب مس را از سر می گیرد

می متالز - Codelco شیلی فعالیت مجدد کارخانه ذوب مجتمع Chuquicamata و همچنین پروژه های بزرگ ساخت و ساز در معادن Chuquicamata و El Teniente را از سر گرفته است زیرا تعداد موارد مثبت ویروس کرونا در میان نیروهای کار آن ها در حال کاهش است.
شرکت Codelco شیلی فعالیت کارخانه های ذوب مس را از سر می گیرد

به گزارش می متالز، فعالیت هر سه این کارخانه ها در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه متوقف شده بود زیرا این شرکت معدنی دولتی تلاش می کرد تا شیوع ویروس کرونا را در مناطق مختلف مهار کند.

این شرکت در بیانیه ای گفت: Codelco فعالیت کوره های گرمایش را در کارخانه ذوب Chuquicamata در هفته اول تا دوم آگوست در حالی که کارگران شروع به بازگشت به معدن زیرزمینی در محل کرده بودند، آغاز کرد.

در همین حال، مدیریت شرکت در حال کار بر روی برنامه هایی برای از سرگیری ساخت یک معدن دیگر در El Teniente در هفته های آینده است.

بیشتر صنعت معدن غول پیکر شیلی علی رغم گسترش شدید بیماری کویید-۱۹ در این کشور همچنان به کار خود ادامه داده است.

برای کاهش خطر شیوع اسن بیماری، از ماه مارس به بعد تعداد کارگران به شدت کاهش یافته و زمان شیفت ها طولانی شد و بسیاری از فعالیت های کمکی، از جمله توسعه و نگهداری معادن، به حالت تعلیق درآمده است. با این وجود، به دنبال افزایش تعداد مبتلایان در ماه ژوئن، اتحادیه های صنفی Codelco تهدید به توقف فعالیت معادن کردند مگر اینکه اقدامات بیشتری برای مهار این بیماری همه گیر انجام میشد.

کارخانه ذوب Chuquicamata یکی از بزرگترین های کارخانه های شیلی است که توانایی اداره ۱.۶۵ میلیون تن کنسانتره مس در سال و محصولات پروسس شده معادن Codelco Chuquicamata ، Ministro Hales و Radomiro Tomic را دارد.

معدن زیرزمینی Chuquicamata که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، برای حفظ تولید از کانسار پورفیری طراحی شده است زیرا معدن حفر شده موجود بیش از حد عمیق است. سطح اضافی معدن El Teniente که بزرگترین معدن زیرزمینی مس در جهان است تولید مس را در نیمه دوم قرن ادامه میدهد.

برای کاهش خطر شیوع این ویروس، Codelco اظهار داشت : استفاده از فرودگاه Calama، نزدیکترین فرودگاه به Chuquicamata و از جابجایی کارگران از خارج شهر با اتوبوس از فرودگاه های شهرهای نزدیک Antofagasta و Iquique، جلوگیری خواهد کرد.

عناوین برگزیده