تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۲۹۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ آغاز شد

می متالز - ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ، عصر امروز با پیام رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت آنلاین آغاز شد. ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽبا حضور بیش از ۹۰ میهمان خارجی از ۲۶ کشور برگزار می شود.
ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ آغاز شد

به گزارش می متالز، دکتر حسن قالیباف اصل ضمن تشکر از حضور و استقبال خوب کارشناسان و متخصصان حوزه مالی اسلامی از این نشست اظهار داشت: امروز  ابزار های مالی اسلامی در کشور های مختلف بیش از پیش با اقبال مواجه است و رویداد هایی همچون دوره ICM که دانشمندان و متخصصان این حوزه را گرد هم می آورد، می تواند به گسترش بیشتر این ابزارها کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افرود: سازمان بورس به مدت ١١ سال با مشارکت نهاد های بین المللی و داخلی همایش بازار سرمایه اسلامی(ICM) را برگزار کرده و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، این دوره را برای نخستین بار به صورت برخط برگزار می کند.

دکتر قالیباف اصل ضمن ابراز امیدواری از اینکه مشارکت اندیشمندان و کارشناسان در این دوره به رونق هرچه بیشتر حوزه مالی اسلامی کمک کند، افزود: رویداد ICM دستیابی به این هدف را قطعا تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین درگذشت حجت الاسلام موسویان عضو کمیته فقهی سازمان بورس را که با حضور فعال در نشست های قبلی، نقشی  موثر در معرفی ابزارهای مالی اسلامی ایفا کرد، تسلیت گفت.

خاطر نشان می شود در دوازدهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی،میهمانانی از کشورهای اتریش، بنگلادش، بلغارستان، آلمان، هلند، مجارستان، هند، اندونزی، عراق، قزاقستان، عراق، لوگزامبورگ، مالزی، مالدیو، مونته نگرو، نیجریه، عمان، پاکستان، پرو، روسیه، سنگاپور، سودان، تایلند، ترکیه و بریتانیا  ثبت نام کرده اند و بیش از ۱۳۰ نفر در این رویداد حضور دارند.

رئیس نهادهای ناظر عراق ، مونته نگرو، پرو و مدیر عامل بورس مجارستان و عراق به عنوان میهمانان ویژه در ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ "ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ"  حضور دارند.

همچنین برای اولین بار تعدادی از انجمن‌ها و دانشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده بین‌المللی ، از جمله  مرکز تحقیقات بین‌المللی اقتصاد و دارایی اسلامی مالزی (IRCIEF)، دانشگاه زعیم استانبول (IZM) ترکیه، انجمن متخصصان مالی اسلامی (AIFP) قزاقستان، اخبار مالی اسلامی(IFN) به عنوان «همکار رسانه‌ای» و دانشگاه امام صادق (ع) و انجمن مالی اسلامی ایران از این رویداد حمایت مالی کرده‌اند.

محور اصلی این نشست، " رویکرد مناسب در برابر مسائل نوظهور مالی اسلامی"  است  و مباحث  کلیدی دیگری همچون فین تک و بازار سرمایه اسلامی، «حاکمیت، جامعه و محیط (ESG)» و «سرمایه‌گذاری مسوولانه اجتماعی (SRI)» در بازار سرمایه اسلامی، شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه، امور مربوط به نوآوری و قانونگذاری، و الگوهای کارای انتشار صکوک دولت است.

 ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻤﯿﻦ «ﺩﻭﺭﻩ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺍﺳﻼﻣﯽ(ICM)»  ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ۲۴ ﻭ ۲۵ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ برابر با ۱۴ و ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰،  به صورت آنلاین برگزار می شود.

عناوین برگزیده