تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۱۲۹۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت برای توقف مهاجرت تلاش می کند

می متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاثیر ایجاد صنایع مادر در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: دولت با تقویت این صنایع در سطح کشور برای توقف مهاجرت به مراکز بزرگ جمعیتی تلاش می کند.
دولت برای توقف مهاجرت تلاش می کند

به گزارش می متالز، علی ربیعی دوشنبه 6 فروردین 1397 در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد فرصت های شغلی و سوق دادن سرمایه ها در مسیر تولید صنایع مادر باعث می شود که مراکز میزبان این صنایع از وضعیت مناسب اقتصادی برخوردار شوند و در کنار ایجاد رونق اقتصادی روند مهاجرت به مراکز بزرگ جمعیتی نیز متوقف شود. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روند تکمیل زیرساخت ها و احداث صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد امیدوار کننده و منشا تحولات مثبت در عرصه صنعت و اقتصاد کشور خواهد بود و شواهد حاکی از آن است که در آینده نزدیک این منطقه به یکی از کانونهای اصلی صنعتی در کشور مبدل می شود. 
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند استفاده مطلوب از معادن نقش ارزنده ای در توسعه زیربنایی اقتصادی کشور دارد که این منطقه در فرایند استفاده مناسب از معادن نقش بارزی دارد. 
ربیعی اظهار کرد: با توجه به مجموعه موانع فرارو به نظر می رسد که مدیران این منطقه مدیریت مناسبی را برای استفاده حداکثری از امکانات موجود بکار بسته اند که در جای خود قابل تقدیر و تشکر است و امیدواریم این روند رو به جلو ادامه یابد. 
وی با اشاره به اهمیت صنایع پایین دست آلومینیوم افزود: احداث بزرگترین کارخانه شمش آلومینیوم کشور که از نظر فناوری نیز منطبق بر آخرین روش های فنی در این صنعت است ضمن کاهش نرخ بیکاری سبب فراهم شدن زمینه های اشتغال فراوانی می شود که این امر در صنایع پایین دست آلومینیوم نمود بیشتری دارد. 
ربیعی همچنین به آثار سازنده ایجاد و گسترش خوشه های صنعتی مرتبط با صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر برای تامین آسایش و رفاه بیشتر ساکنان در نواحی اطراف این منطقه در چارچوب اهداف نظام اسلامی و برنامه های دولت تفسیر می شود. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت این منطقه پیگیر حل و فصل برخی چالش ها در ابعاد گوناگون خواهیم بود تا هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از صنایع مختلف در این منطقه باشیم. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان بازدید وزیر کار گزارشی از اهم اقدامات انجام شده توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این منطقه ارایه کرد. 
محمد آشفته آج بیشه گفت: بسیج منابع و امکانات برای شکل گیری این قطب عظیم اقتصادی و صنعتی در جنوب کشور مصداق اهتمام مدیران و کارشناسان و تجلی روحیه بسیجی در اجرای طرح های بزرگ است. 
وی همچنین با برشمردن صنایع در حال احداث از پیگیری و رایزنی برای جذب سرمایه گذاران جدید به منظور تکمیل پازل صنعتی در منطقه متبوعش خبر داد. 
وی ادامه داد: آلومینیوم به ظرفیت حدود یک میلیون تن و صنایع پایین دست مرتبط، سیمان با ظرفیت 10 میلیون تن ، منیزیم با ظرفیت 60 هزار تن در سال، نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی، نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی ، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان ، صنایع پشتیبان، آلومینا و صنایع پایین دست فولاد در صدر برنامه هایی است که برای اجرا در این منطقه طراحی و برخی از آنها به مرحله اجرا در آمده است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید با روند فعالیت کارخانه آلومینیوم جنوب و سایر مراکز صنعتی در این منطقه از نزدیک آشنا شد و ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات بر سرعت عمل برای تحقق اهداف و جذب متقاضیان و جویندگان کار تاکید کرد. 
همچنین در آیینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمانگاه تامین اجتماعی لامرد به پلی کلینیک و درمانگاه تخصصی ارتقا یافت. 
ربیعی روز دوشنبه در آغاز سفر یک روزه به جنوب استان فارس، درمانگاه تخصصی خیرساز تامین اجتماعی (وطن پرست) در لارستان را افتتاح کرد و سپس به لامرد رفت. 
شهرستان های لارستان و لامرد در جنوب استان فارس واقع هستند. 

عناوین برگزیده