تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۰۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کرد:

اثر مثبت تصمیم بانک مرکزی بر بورس و پیش بینی صعود شاخص در نیمه دوم سال

می متالز - تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام اثر مثبت تصمیم دیر اما جدید بانک مرکزی بر بورس، پیش بینی کرد در نیمه دوم سال و فارغ از هر نتیجه ایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند شاخص بورس صعودی خواهد بود.
اثر مثبت تصمیم بانک مرکزی بر بورس و پیش بینی صعود شاخص در نیمه دوم سال

به گزارش می متالز، علی حیدری درباره شرایط روزهای اخیر بازار سهام که با رشد قیمت ها و عبور شاخص از کانال 1.7 میلیون واحدی روبرو شده به خبرآنلاین گفت: از جمله عوامل روند مثبت بورس تصمیم دیرهنگام ولی علمی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و حذف سقف دلار در سامانه نیما بود که موجب افزایش عرضه دلار و در نتیجه برگشت خوش بینی به بازار سهام بود.

وی ادامه داد: حمایت‌های سیاسی نه تنها به درد بورس نمی خورد بلکه بی اعتمادی را بیشتر می کند. تنها  راه حل این است که اولا مطبوعات برای افزایش شفافیت، آزاد و پیگیر باشند و ثانیا تمام نهادهای دولتی و حکومتی همراستا با سیاست های بانک مرکزی حرکت کنند.

حیدری افزود: طبق برآوردها، بازارسرمایه وارد حالت خوش بینانه ایی شده و به نظر می‌رسد، ترس‌ و تردید سهامداران کمی کاسته شده و در نبود اصلاحات شدید، روند بازار متعادل باقی خواهد ماند. در نیمه دوم سال هم با هر نتیجه ایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند شاخص بورس صعودی بوده و شرکت های صادر کننده و نمادهای وابسته به دلار از ارزش بیشتری برخوردار می‌شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده