تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۰۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان:

نظارت میدانی رئیس مجلس از خوزستان محصول ۴۰ روز کار کارشناسی بود

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، از بررسی مسائل استان خوزستان توسط رئیس مجلس و تیم کارشناسی او با وزاریی همچون نیرو، نفت و راه و شهرسازی از ۴۰روز قبل از حضور در استان خبر داد.
نظارت میدانی رئیس مجلس از خوزستان محصول ۴۰ روز کار کارشناسی بود

قاسم ساعدی

به گزارش می متالز، قاسم ساعدی از رصد مسائل و مشکلات استان خوزستان توسط رئیس مجلس و تیمی از متخصصان و کارشناسان، پیش از نظارت میدانی چهار روزه به این استان خبر داد و گفت: ابتدا نشست مشترک رئیس مجلس و تیم کارشناسی او با مجمع نمایندگان استان خوزستان برگزار و در پی آن مقرر شد؛ نمایندگان هر شهر چند مورد از مشکلات اصلی و اولویت‌دار خود را در قالب گزارشی ارائه دهند تا تیم همراه ریاست مجلس بتواند چالش‌های خوزستان را به صورت دقیق بررسی کند.

 

تفکیک و محوربندی مشکلات خوزستان پیش از آغاز نظارت میدانی

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل استان خوزستان ازسوی دکتر قالیباف و تیم کارشناسی او با وزرایی همچون نیرو، نفت و راه و شهرسازی نیز در میان گذاشته شده بود، افزود: آقای قالیباف و کارگروه علمی او روزها و ساعت‌های متمادی این مشکلات را با توجه به وظیفه تخصصی هر یک از وزراتخانه‌ها بررسی، تفکیک و محوربندی کردند؛ مثلا وزارت نیرو باید در زمینه مشکلاتی همچون تامین آب شرب و برق پاسخگو بوده و تمهیدات لازم را بی‌اندیشد.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات مربوط به تامین آب کشاورزی، نهاده‌های دامی و دامداران به وزارت جهاد کشاورزی ارجاع داده شد و با حضور تیم کارشناسی رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ساعدی کارگروه‌های تخصصی منصوب از سوی رئیس مجلس، مشکلات را محوربندی کرده و اولویت‌های اصلی استان خوزستان را بیش از  40 روز مورد بررسی قرار داده بودند.

 

کمبود آب و بیکاری در راس بررسی‌های تیم کارشناسی قالیباف

وی با بیان اینکه رئیس مجلس مشکلات مشترک شهرهای خوزستان همچون کمبود آب و بیکاری را در راس بررسی‌های خود قرار داد، افزود: همچنین مذاکرات و جلساتی به‌منظور حل مشکلات خوزستان با تعدادی از وزرا و مسوولان اجرایی کشور برگزار شد.

 

رئیس مجلس با آگاهی و مطالعه قبلی وارد خوزستان شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس با آگاهی جامع و مطالعه قبلی وارد خوزستان شد، اضافه کرد: دکتر قالیباف پس از انجام تمامی بررسی‌های کارشناسی و علمی وارد خوزستان شد و به نظارت میدانی و گفت‌وگو با مردم شهرهای مختلف این استان پرداخت.  

 

نگاه ویژه مجلس به خوزستان در بودجه و برنامه هفتم توسعه

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر قالیباف، خوزستان را مستحق این میزان از مشکلات نمی‌بیند، گفت: رئیس قوه‌مقننه همچنین بر نگاه ویژه مجلس به خوزستان در برنامه بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفتم تاکید کرد.

عناوین برگزیده