تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۱۳۰۳۷۵
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اهر:

دانشجوی واحد اهر رتبه هشتم کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرد

می متالز - معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اهر از کسب رتبه هشتم کنکور کارشناسی ارشد توسط دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی این دانشگاه در رشته مهندسی معدن‌ (اکتشافات مواد معدنی) خبر داد.
دانشجوی واحد اهر رتبه هشتم کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرد

به گزارش می متالز، اسدالله شفیع‌زاده از کسب رتبه هشتم کنکور کارشناسی ارشد توسط علی علیجانی دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی این دانشگاه در رشته مهندسی معدن‌ (اکتشافات مواد معدنی) خبر داد.

وی به معرفی اجمالی رشته‌های مرتبط با معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر پرداخت و اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی (مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) مشغول به تحصیل هستند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به اهمیت رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی پرداخت و اضافه کرد: این رشته‌ها بومی و پرطرفدار بوده و از لحاظ بازار کار در منطقه مورد توجه هستند و معمولاً فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها به دلیل فراهم بودن فرصت شغلی در اهر و شهرستان‌های ورزقان، کلیبر و سایر شهرهای همجوار سریع‌تر وارد بازار کار می‌شوند.

شفیع‌زاده به بازار کار رایج بومی رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی در منطقه اشاره کرد و افزود: معدن مس سونگون، معدن مس مزرعه، معدن مس انجرد، آهک هیدراته گوره درق، معادن طلای اندریان، خاروانا، زعن‌آباد، زایلیگ، نفلین سینیت (طرح آلومینیوم شهرستان‌های کلیبر، آذرشهر و تبریز) و سایر معادن کوچک از زمینه‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها هستند.

وی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی با عضویت در مجموعه نظام مهندسی معدن و اخذ پروانه اشتغال می‌توانند به عنوان مسئول فنی در یکی از معادن مشغول به کار شوند یا با ثبت محدوده‌های معدنی به اسم شخص خود علاوه بر خود زمینه اشتغال جمعی دیگر را با ثبت معادن فلزی مس، طلا، روی و معادن غیرفلزی مانند گچ، پوکه، لاشه‌های ساختمانی و ... فراهم کنند.

عناوین برگزیده