تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۳۱۷۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران خبر داد:

تامین یک چهارم مواد اولیه صنایع لوازم خانگی از بورس کالا

می متالز - سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: صنایع لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد ورق فولاد مورد نیازشان را از طریق بورس کالا و ۷۵ درصد آن را از بازار آزاد تامین می‌کنند.
تامین یک چهارم مواد اولیه صنایع لوازم خانگی از بورس کالا

به گزارش می متالز، «حمیدرضا غزنوی» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دوسیما با اشاره به اینکه سامانه «بهین یاب» سال هاست که مشکل دارد، افزود: شرکت‌های تولیدکننده‌ای هستند که پروانه بهره برداری گرفتند، اما رصد نمی‌شوند که چقدر تولید کردند و اگر این اتفاق می‌افتاد و از مواد اولیه‌ای که گرفته اند تا تولید نهایی آن‌ها رصد می‌شد بسیاری از این شرکت‌ها از چرخه دریافت کالا و محصول از بورس کالا حذف می‌شدند، اما متاسفانه این اتفاقات نیفتاده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: پارسال میزان تولید ورق گرم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که از این میزان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن وارد بورس شد و ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن در خارج از بورس عرضه شده است در حالی که فولادساز‌ها برای عرضه خارج از بورس مجوز ندارند.

غزنوی افزود: در بسیاری موارد به علت عرضه کم، قیمت‌ها بالا می‌رود و برخی معاملات ابطال می‌شود و این موضوع، تقاضا‌های انباشته‌ای را ایجاد می‌کند و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

عناوین برگزیده