تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۳۱۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت سفارش بیش از 9 هزار پرونده در یزد از دی ماه 97

می متالز - رییس سازمان صمت یزد با اشاره به تفویض اختیار ثبت سفارش به استان‌ها که از دی ماه 97 آغاز و تاکنون ادامه دارد گفت: در مدت یاد شده 9 هزار و 350 پرونده در استان ثبت سفارش آن تایید شده که بیش از 90 درصد آنها مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی است.
ثبت سفارش بیش از 9 هزار پرونده در یزد از دی ماه 97

به گزارش می متالز، محمد رضا علمدار یزدی با بیان اینکه 2 درصد هم مربوط به بخش معدن و 8 هشت درصد توسط تجار ثبت سفارش شده است افزود: عمده ثبت سفارش ها در استان صنعتی و معدنی است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین برگشت ارز توسط صادرکنندگان، استان یزد جز استان‌های برتر در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات است.

علمدار یزدی گفت: بر اساس آمار گمرک، صادرات در نیمه نخست امسال بیش ازیک میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار استان یزد صادر شده که نسبت به شش ماهه سال قبل کمی شاهد کاهش بوده ایم

وی یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات در استان را شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: این اطمینان را داریم در نیمه دوم سال شاهد رشد در این حوزه خواهیم بود

علمدار یزدی ادامه داد: عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و سوریه عمده کشور‌های مقصد صادراتی استان یزد هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال به بیش از 50 کشور دنیا صادرات انجام شده است.

وی عمده کالای صادراتی استان هیدرو کربن ها، کابل، محصولات ساختمانی، شیشه، محصولات نساجی و شمش فولاد بیان کرد.

علمدار یزدی گفت: همچنین بر اساس آمار گمرک در نیمه اول امسال به وزن ۲۲ هزار و ۵۳۲ تن و به ارزش ۶۷ هزار و ۲۰۱ دلار واردات داشته که نسبت به مشابه پارسال ۴۲ درصد از نظر وزنی و ۲۹ درصد از نظر ارزش دلاری کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده واردات مواد اولیه و ماشین آلات بیان کرد که تولید داخل نداریم و گفت: عمده واردات استان از کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا، امارات متحده عربی، اسپانیا و هلند انجام شده است.

عناوین برگزیده