تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۳۲۳۳۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ساخت 11 هزار واحد مسکونی در «طرح ملی مسکن» در استان مرکزی

می متالز - استاندار مرکزی گفت: 7 هزار واحد مسکونی در ۳۰ هکتار زمین اوقافی و چهار هزار واحد مسکونی نیز در ۲۴ اراضی 24 هکتاری «هپکو» اراک برای طرح «اقدام ملی مسکن» این شهر پیش‌بینی شده است.
ساخت 11 هزار واحد مسکونی در «طرح ملی مسکن» در استان مرکزی

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست شواری مسکن استان مرکزی اظهار کرد: 7 هزار واحد مسکونی در ۳۰ هکتار زمین اوقافی و 4هزار واحد مسکونی نیز در اراضی 24 هکتاری هپکو اراک برای طرح اقدام ملی مسکن این شهر پیش‌بینی شده است.

وی تصریح  کرد: هفت هزار واحد مسکونی برای کارمندان و خانواده بنیاد شهید، نیروی انتظامی، ارتش و بهزیستی و اصحاب رسانه و 4 هزار واحد برای مجموعه ناجا، سپاه و شهرداری احداث خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان داشت:  ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در استان احداث خواهد شد.

آقازاده با اشاره به گرانی مسکن در اراک گفت: با ساخت واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن به زودی شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در اراک خواهیم بود. 

استاندار مرکزی گفت:  یکی از دلایل گرانی مسکن در اراک کمبود مسکن بود که امید است با واگذاری این واحدها شاهد رفع دغدغه مردم در بخش مسکن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز از ثبت‌نام ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و بیان داشت: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌ها ۱۲ هزار واحد در شهر امیرکبیر و مهاجران و 8هزار و ۸۹۰ واحد در اراک و سایر شهرهای استان ساخته خواهد شد.

احمد مرزبان افزود: در شهر ساوه 2.5 هکتار زمین برای ساخت ۳۸۴ واحد توسط ستاد اجرایی امام، در شهر  خمین 6.5 هکتار در خمین برای ساخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد مسکونی تامین شده و در شهر اراک نیز   ۲۴ هکتار انتهای هپکو برای ساخت ۳ هزار و ۴۰ واحد نهایی شده است.

عناوین برگزیده