تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۳۳۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
احمدپور در نطق میان دستور:

معادن سنگان از دادن خوراک به مجموعه های فولادی خراسان سرباز می زنند

می متالز - نماینده خواف و رشتخوار در مجلس گفت: معادن در هر نقطه از کشور مایه رفاه آبادانی است اما در حوزه انتخابیه این جانب تنها ضایعات و خسارات ازآن مردم شده است و نه پیشرفت و آبادانی آن ها.
معادن سنگان از دادن خوراک به مجموعه های فولادی خراسان سرباز می زنند

اکبر احمدپور در نطق میان دستور

به گزارش می متالز، اکبر احمدپور در جلسه علنی روز(چهارشنبه، 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با درود بی پایان بر روان مطهر و جاودانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و درود فراوان به روان همیشه فروزان شهیدان انقلاب اسلامی و دیگر شهیدان راه حق و حقیقت و فضیلت گفت: آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

 

انقلاب اسلامی درخت تناور و ریشه داری است که می تواند تکیه گاه ملت‌های آزاده جهان باشد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بدون تردید ظهور انقلاب اسلامی در جهان معاصر که با تکیه بر اندیشه‌های ناب اسلامی از سیره اهل بیت(ع) و هدایت های بی بدیل و منحصر به فرد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) ،در کنار یکپارچگی و مقاومت مردم بزرگترین هدیه الهی به مردم شریف ایران و مستضعفان جهان بود،که ارزانی آنان داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس مطرح کرد: انقلابی که در عصر غربت دین و سرگشتگی بشریت ،از هجمه  مکتب های پوشالی، اغوا کننده و پرهیاهو ؛شعله امید را در دل مردم برافروخت و افق  جدیدی را در فراروی جهانیان گشود و امروز با عبور از همه طوفان ها و و فرازو فرودها و در آستانه گام دوم و در سایه اندیشه های والا و راهبری های بی مانند حکیم انقلاب ،تبدیل به درخت تناور و ریشه داری شده که می تواند تکیه گاه ملت‌های آزاده جهان قرار گرفته و الهام‌بخش آنان باشد و مشتاقان خویش را از آثار و برکات خود برخوردار کند که تُؤتی أُکُلَها کُلَّ حینٍ بِإِذنِ رَبِّها ۗ .

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:در سخنان حکیمانه امام(ره) مجلس در راس امور نام گرفت؛مقام معظم رهبری نیز این مجلس را  مجلس امید و انتظار نامیدند،اما تحقق این مهم مستلزم بایسته هایی است که باید مجلس شورای اسلامی در خود پدید آورد که ازجمله آن ها می توان به برخی موارد اشاره داشت.

 

تقویت خودنظارتی و رعایت آداب اسلامی در گفتار و عمل از شتاخصه های مجلس انقلابی است

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به موارد مهم الزامی برای مجلس انقلابی ،ادامه داد: پرهیز از بخشی نگری و جزء اندیشی و داشتن نگاهی جامع و فراگیر نسبت به همه مناطق ،تلاش جهادگونه و مستمر و استفاده از همه فرصت ها،ادغام و استحکام در  اظهارنظرها ،اولویت گذاری در تصمیم گیری ها،آسیب شناسی نقش نظارتی مجلس و دیگر نهادهای نظارتی ،ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی، گروهی و قومی، توجه به اصول و ریشه ها و نه  سرگرم شدن در فروع و شاخه ها،تقویت خودنظارتی و رعایت آداب اسلامی در گفتار و عمل آن گونه که مزین بودن نام مجلس به اسلامی ایجاب می کند.

نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در ادامه موارد دیگری از مشخصات مجلس انقلابی را برشمرد و اظهارکرد: پرهیز از داوری های احساسی و به دور از عقلانیت و منطق، ارائه طرح های پیشنهادی گذشته و به روزرسانی آنها و پرهیز از ارائه طرح جدید با هدف صرفه‌جویی در وقت و نیز پیرایش و ابهام زدایی از قوانین ،پرهیز از مجادلات بی سرانجام و نیز طراحی برنامه‌های مشترک با همکاری مجلس و دولت نسبت به مهار گرانی‌ها و حل معیشت مردم که امروز مهمترین مشکل کشور است؛ فارغ از سلایق و جناح بندی های مرسوم و متداول که امیدوارم این نکات تذکری برای  خودم نیز باشد.

 

غبار استضعاف و محرومیت بر پیشانی منطقه خودنمایی می کند

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خواف رشتخوار،افزود: ضمن تشکر و سپاس فراوان از مردم شریف شیعه و سنی این دو شهرستان که بنده را  به عنوان خدمتگزار خودشان برگزیدند امید آنکه بتوانم دین خویش را اداکرده و  در مسیر آسایش و آرامش و آن ها گام بردارم.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو شهرستان گرچه دارای شرایط ویژه و منحصر به فردی همچون راه‌آهن خواف-هرات و قرار گرفتن در مسیر ریلی جاده ابریشم و برخورداری از آثار باستانی برجسته و درخور ،وجود معادن وسیع و بی بدیل سنگ آهن سنگان و نیز بهره مندی از مستعدترین منطقه در حوزه  انرژی های خورشیدی و بادی و مهمتر از همه نیروهای انسانی بی بدیل و فاخر که ارزشمندترین سرمایه ملی به شمار می‌روند و ده ها امتیاز دیگر ،اما در کنار این امتیازات،غبار استضعاف و محرومیت بر پیشانی منطقه با همه تلاش های صورت گرفته ،همچنان خودنمایی می کند که نگاه یکسان و عدالت محور مسئولان و تلاش مضاعف آن ها را می طلبد.

 

جاده سنگان- تربت حیدریه همچنان در حسرت دو بانده شدن می سوزد

احمدپور در ادمه اظهار کرد: در حوزه راه باید گفت هیچ جاده استانداردی دیده نمی شود و غالبا جاده‌های آن روستایی است که از دهه 60  و پیش از آن بدون هیچ تغییری  باقی مانده است،جاده اصلی منطقه جاده سنگان- تربت حیدریه  که با عبور هزاران تریلی حامل سنگ آهن در روز باعث ویرانی جاده و طلفات انسانی شده و هراس و وحشتی در میان رانندگان و مسافران به وجود آورده است و همچنان در حسرت دو بانده شدن می سوزد.

وی ادامه داد: جدال معادن و وزارت راه نسبت به تعهدات  خود و انداختن مسولیت به دوش دیگری باعث خساراتی به مردم و منطقه شده است. هرچند در روزهای  اخیر با پیگیری های صورت گرفته به توافقی دست یافته ایم کار باند دوم این طرح ملی که از مطالبات جدی مردم منطقه است جای تشکر دارد.امید است با همکاری دو وزیر صمت و راه این پروژه به پیش برود و کار اجرایی قطعات مختلف آن هرچه زودتر آغاز شود.

 

ریزگردهای مهلک و نفس گیر و نابودی محصولات زراعی ارمغان معادن منطقه

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حوزه معادن شاه بیت غزل های منطقه است،مطرح کرد:معادن در هر نقطه از کشور مایه رفاه آبادانی است اما در حوزه انتخابیه این جانب تنها ضایعات و خسارات ازآن مردم شده است و نه پیشرفت و آبادانی آن ها .

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس تاکید کرد: ارمغان معادن در منطقه تاکنون جز ریزگردهای مهلک و نفس گیر، تخریب جاده ها و مزارع ،ویرانی منابع طبیعی و چرای دامها ،از بین رفتن قنوات و آسیب زدن به آب شرب و کشاورزی، نابودی محصولات زراعی و باغی و ده ها آسیب پیدا و پنهان دیگر نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس خاطرنشان کرد: جذب نیرو که رسالت اصلی معادن نسبت به مناطق پیرامونی است؛از آن غیربومیانی است که فرصت اشتغال را از بنیان با دستمزدهای چند برابر ربوده اند و ساکنان محلی جز اندکی از کارها  آنهم سخت و زیان آور ،بهره دیگری از معادن ندارند و از پست‌های مدیریتی ،حتی مدیریت‌های میانی هم برکنار هستند.

 

معادن سنگان از دادن خوراک به مجموعه های فولادی استان سرباز می زنند

نماینده مردم ادامه داد:شرکت‌های معدنی بر خلاف نص قانون و اخلاق ،خریدهای خود را از منطقه انجام نمی‌دهند و گزارش مالی آنان و گردش مالی آنان در بانکهای محلی نیست و همچنین یک درصد آلایندگی و ۱۵ درصد حقوق دولتی هم که باید در اختیار منطقه قرار بگیرد تا در تقویت زیرساخت ها هزینه شود، به افسانه تبدیل شده است و آنان همه تعهدات خود را در چند سبد غذایی خلاصه کردند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس تصریح کرد: معادن سنگان از دادن خوراک به مجموعه های فولادی استان حتی رشتخوار که در جوار خواف قرار دارد ،به لطایف الحیلی سرباز می زنند،اما در برابر مجوز تامین خوراک سنگ آهن برای مجتمع های فولادی در استان های دوردست با همه بُعد مصافت و هزینه های سنگین و سرسام آور آن صادر می‌شود و این جز تبعیض آشکار و ظلم مضاعف نسبت به مردم منطقه نیست.سوگمندانه باید گفت در این ظلم آشکار رد پایی از نمایندگان فعلی و ادوار دیده می شود که این عمل در تضاد وجدان اخلاقی و سوگند آنان است.

عناوین برگزیده