تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۳۳۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

«ذوب» از فرابورس به بورس منتقل می‌شود

می متالز - مدیر عامل ذوب آهن اصفهان شرایط برای ارتقا سهام «ذوب» از بازار فرابورس به بازار بورس نیز در سال آینده فراهم می‌شود و بی‌شک با تحقق این موضوع حمایت از سهام شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با عنایت به تاثیر سهم بر شاخص کل افزایش می‌یابد.
«ذوب» از فرابورس به بورس منتقل می‌شود

«ذوب» از فرابورس به بورس منتقل می‌شود

به گزارش می متالز،  منصور یزدی‌زاده درباره وضع درآمد فروش این شرکت گفت: طبق گزارش‌های ارسالی در سامانه کدال شرکت ذوب آهن اصفهان در ۶ ماه نخست امسال از محل فروش ۷۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال درآمد به دست آورد که با این روند مناسب، نماد «ذوب» بی‌شک امسال از زیان انباشته خارج و موفق به توزیع سود می‌شود.

وی افزود: در این صورت شرایط شرکت برای ارتقا از بازار فرابورس به بازار بورس نیز در سال آینده فراهم می‌شود و بی‌شک با تحقق این موضوع حمایت از سهام این شرکت نیز با عنایت به تاثیر سهم بر شاخص کل افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، هم‌اکنون صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه نیز با انتشار ۴۰ میلیون اوراق تبعی شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت اعمال ۷۳۳۰ ریال در ۲۴ اسفندماه ۹۹ دورنمای مثبت این شرکت را به بازار سرمایه انعکاس داده، اما متاسفانه با جو روانی نامطلوبی که بر بازار سرمایه حاکم شده است، سهامداران در حال فروش دارایی خود به زیر ارزش ذاتی سهم هستند که بی‌شک به زیان آن‌ها منجر می‌شود.

افزایش سرمایه می‌دهیم

یزدی‌زاده از افزایش سرمایه قریب الوقوع شرکت خبر داد و گفت: این شرکت در حال تدارک افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران است که هم‌اکنون در مرحله بررسی حسابرس و بازرس قانونی شرکت است و به‌زودی نهایی و در سامانه کدال افشا و پس از آن مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: تحقق این موضوع به بهبود ساختار مالی شرکت ذوب آهن اصفهان و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای افزایش تولید در سال آینده کمک خواهد کرد.

بازار گردانی در ذوب آهن با تاسیس صندوق

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی را از دیگر اقدام‌های موثر این شرکت دانست و گفت: موافقت اصولی تاسیس صندوق بازارگردانی ذوب آهن اصفهان از سازمان بورس نیز دریافت شده است و برنامه شرکت تقویت منابع مالی این صندوق برای حمایت از سهام شرکت ذوب آهن است.

وی افزود: همچنین مذاکراتی نیز با سهامداران عمده شرکت شده است تا آن‌ها نیز با بازارگردانی سهام به ایجاد ثبات و تعادل در معاملات سهام شرکت در بازار سرمایه کمک نمایند.

سهام خزانه در ذوب آهن کلید خورد

یزدی زاده از احتمال ورود ذوب آهن برای خرید سهام خزانه خبر داد و گفت: با توجه به دستورعمل اجرایی سهام خزانه که عنوان می‌کند ناشر از زمان تصویب قطعی افزایش سرمایه تا پایان مهلت پذیره‌نویسی نمی‌تواند هیچ گونه سهام خزانه‌ای نزد خود نگهداری کند، پس از انجام افزایش سرمایه، درباره ظرفیت‌های ناشی از سهام خزانه نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سهامداران سهام خود را حفظ کنند و اسیر هیجان‌های مقطعی نشوند، هیچ گونه ضرر و زیانی متوجه آن‌ها نشده است و بی‌شک شرایط جاری و هیجان‌های ایجاد شده نیز گذرا خواهد بود و شرکت‌های بنیادی و در حال رشد مسیر رو به رشد خود را ادامه می‌دهند.

عناوین برگزیده