تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۳۴۱۷۴
سرویس خبر : انرژی
با هدف تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند؛

احداث واحد پیش تراکم گاز پازنان آغاز شد

می متالز - با هدف تامین خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، عملیات اجرایی احداث واحد پیش تراکم تاسیسات بازگردانی گاز پازنان در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آغاز شد.
احداث واحد پیش تراکم گاز پازنان آغاز شد

به گزارش می متالز، این پروژه یکی از ۵ پروژه تامین خوراک اولیه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس است که پیش بینی شده است در مدت ۲۷ ماه تکمیل گردد.

تاسیسات فرآیندی این واحد شامل الکتروکمپرسور، ظروف لخته گیر و جداکننده، کولر هوایی، تاسیسات تزریق مواد بازدارنده خوردگی و متانول است.

تاسیسات بازگردانی گاز پازنان در شهرستان امیدیه و در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری واقع است.

شایان ذکر است، با توجه به اینکه تامین خوراک پالایشگاه گاز در حال راه اندازی بیدبلند خلیج فارس بر عهده شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است برای اجرای این تعهدات چندین پروژه تعریف شده است.

احداث ایستگاه جدید تزریق گاز گچساران، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گازمایع ۹۰۰، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گازمایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش تراکم تزریق گاز پازنان و ایستگاه جدید تزریق گاز بی بی حکیمه از جمله این پروژه ها است.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرای این پروژه ها را در قالب طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل طی قراردادی به شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس واگذار نموده است.

با اجرای این طرح که ارزش قرارداد و میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده آن معادل ۱۱۰۹ میلیون دلار است، حدود ۵۹۳ میلیون فوت مکعب در روز گازهای مشعل تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جمع آوری و به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ارسال می شود.

در این طرح علاوه بر جمع آوری گازهای مشعل حدود ۱۴۹۷ هزار تن در سال ترکیبات سنگین تر از اتان بدست خواهد آمد که ارزآوری قابل توجهی در پی خواهد داشت.

عناوین برگزیده