تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۳۴۳۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی در بخش معدن بشرویه خراسان جنوبی

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۲۹۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریالی در بخش معدن شهرستان بشرویه تاکنون خبر داد.
سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی در بخش معدن بشرویه خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، حجت ایمانطلب در حاشیه جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد شهرستان بشرویه با اعلام این خبر افزود: در مجموع 26 فقره پروانه بهره برداری معدنی در بشرویه صادر شده است.

ایمانطلب استخراج اسمی سالانه مواد معدنی در بشرویه را حدود 395 هزار تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی معدنی شهرستان بشرویه بالغ بر 31 میلیون تن است.

وی ادامه داد: فعالیت های معدنی در این شهرستان برای حدود 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می نماید.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان بشرویه گفت: انواع گرانیت، سرب و روی، هماتیت، خاک های صنعتی، کلسیت، مرمر، بنتونیت و سنگ لاشه از جمله مهمترین مواد معدنی استخراجی این شهرستان است.

ایمانطلب با بیان اینکه تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال و واگذاری به سرمایه گذاران با برنامه و دارای صلاحیت از اولویت های سازمان صمت استان است افزود: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور 7 تن از بهره برداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهره برداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت از بهره برداران این معادن اقدام و معادن از طریق مزایده به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهد شد.

عناوین برگزیده