تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۵۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرتاج‌الدینی در تشریح طرح تامین کالاهای اساسی مطرح کرد:

تعیین دو گروه برای تخصیص کالاهای اساسی/ یارانه گروه اول ۲ برابر گروه دوم

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ‌در طرح تامین کالاهای اساسی جامعه هدف ۶۰ میلیون نفر و در دو گروه تعیین شده است و یارانه گروه اول دو برابر گروه دیگر خواهد بود.
تعیین دو گروه برای تخصیص کالاهای اساسی/ یارانه گروه اول ۲ برابر گروه دوم

محمدرضا میر تاج‌ الدینی

به گزارش می متالز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تدوین طرح تامین کالاهای اساسی از سوی نمایندگان گفت: دو فوریت طرح مورد نظر در صحن مجلس تصویب و بعد از بررسی‌های متعدد با حضور کارشناسان دولت و مرکز پژوهش‌ها، هفته گذشته در نشست کمیسیون تایید و در در دستور کار این هفته پارلمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای بررسی و تصویب این طرح بیش از ۱۰ جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، نمایندگان و کارشناسان دولت در کمیته و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برگزار شد، ادامه داد: نهایتاً طرح نسبت به طرح اولیه ارتقا پیدا کرد که نتیجه آن دسترسی آسان به کالاهای اساسی در این طرح بود که مد نظر قرار گرفت.

 

*۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه این طرح تا پایان سال

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه عنوان این طرح یارانه کالاهای اساسی و یا اعتبار خرید کالاهای اساسی و ضروری است، اظهار کرد: در این طرح جامعه هدف ۶۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده که شامل دو گروه می‌شود، گروه اول که  یک سوم جامعه هدف هستند و تقریبا ۲۱ میلیون نفر می‌شوند و درآمدشان کمتر از حداقل حقوق و دستمزد است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه برای گروه اول یارانه‌ای به صورت ویژه در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح دو سوم هم اقشار متوسط و متوسط رو به پایین جامعه در نظر گرفته شده، البته برای گروه اول یارانه‌ها دو برابر گروه دوم تعیین شده است.

میرتاجالدینی با با بیان اینکه برای شش ماهه دوم سال جاری بودجه این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در رایزنی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، مقرر شد، این طرح در قالب اصلاح قانون بودجه سال 99 به مجلس ارائه شود.

وی از تدوین ۲ متمم دیگر برای اصلاح بودجه سال ۹۹ کل کشور خبر داد و گفت: در یکی از این متمم ها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که قرار است، در دستور کار مجلس قرار گیرد و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابیه که ۲ هفته خواهد بود، این متمم ها به مجلس ارائه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: نمایندگان تا ۱۰ مهر ماه فرصت دارند، پیشنهادات خود را درباره این طرح‌ها به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نحوه تامین منابع مالی این طرح هم اظهار کرد: در این طرح وزارت رفاه مکلف شده با تشکیل کارگروهی نحوه پرداخت و اقلام مورد نیاز مردم را تعیین کند، البته در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم که مبلغ پرداختی به مردم هر دو ماه یکبار انجام شود.

عناوین برگزیده