تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۳۵۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محبی ‌نجم‌آبادی مطرح کرد:

تامین کالاهای اساسی راهکاری برای کاهش دغدغه معیشتی مردم

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از راه‌های کاهش دغدغه مردم بحث تامین کالاهای اساسی است که در این راستا مجلس بویژه این کمیسیون مدت زمان بسیاری را برای بررسی طرح معیشتی صرف کرد.
تامین کالاهای اساسی راهکاری برای کاهش دغدغه معیشتی مردم

بهروز محبی نجم آبادی

به گزارش می متالز، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی خارج از نوبت طرح حمایت معیشتی در صحن علنی مجلس گفت: بیشترین بار شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی بر دوش طبقات متوسط و پایین جامعه قرار دارد بنابراین حاکمیت در شرایطی که معیشت مردم با خطر مواجه شده باید زمینه کاهش و حل این مشکلات را فراهم کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش دغدغه مردم بحث تامین کالاهای اساسی است که در این راستا مجلس بویژه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مدت زمان بسیاری را برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی یا همان طرح معیشتی صرف کرد و جلسات متعددی را هم با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار کرد.

وی ادامه داد: براساس جمع‌بندی نهایی مقرر شد، مبالغی به ازای تعداد افراد خانوار در چند نوبت طی 6 ماه باقی مانده تا پایان سال در کارت‌ الکترونیکی سرپرست خانواده به منظور خرید کالاهای اساسی واریز شود.

محبی نجم‌آبادی تاکید کرد: در این طرح ما نمی‌توانستیم حکم یا بار مالی جدیدی را برای قانون بودجه ایجاد کنیم بنابراین تصمیم به تغییر اولویت‌ها در بودجه سال 99 گرفته شد و از محل درآمدهای اختصاصی، منابع مالی اجرای طرح معیشتی تامین شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین برای تعیین جامعه هدف براساس هماهنگی با دستگاه‌های دولتی حدود 60 میلیون نفر در دو گروه 20 و 40 میلیون نفری برای دریافت کالاهای اساسی در نظر گرفته شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: برای گروه اول که تحت سرپرستی کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند، 120 هزار تومان و برای 40 میلیون نفر مابقی 60 هزار تومان برای خرید تنها کالاهای اساسی تعریف و تعیین شده واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: براساس رایزنی ها با سایر قوا بویژه قوه مجریه زمینه اجرای این طرح فراهم تا قسمتی از مشکلات مردم را کاهش دهیم.

عناوین برگزیده