تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۳۵۰۵۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیران عامل خودروسازی‌ها پاسخ دادند:

ایران خودرو و سایپا چه تعداد خودروی معوق دارند؟

می متالز - مدیران عامل خودروسازی‌ها درباره تعداد خودروهای معوق ایران خودرو و سایپا توضیحاتی ارائه کردند.
ایران خودرو و سایپا چه تعداد خودروی معوق دارند؟

به گزارش می متالز، اعمال دور تازه تحریم‌ها و کاهش تولید خودروسازان در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ تعهدات معوق این شرکت‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد؛ اما براساس آمار اعلام شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور، این شرکت‌ها توانستند آمار تعهدات معوق خود را کاهش دهند.

 

سلیمانی: تولید تمامی تعهدات معوق سایپا تمام شده است

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تولید تمامی تعهدات معوق خودرو تمام شده است، می‌گوید حدود 40 هزار دستگاه خودروی ناقص داریم که باید با همت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات ترخیص قطعات حل و خودروها تکمیل شود.

 

مقیمی: تعهدات تا پایان مهر ماه صفر می‌شود

همچنین فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز درباره تعهدات این گروه خودروسازی می‌گوید تعهدات معوق ایران خودرو حدود 26 هزار دستگاه شده است این در حالی است که این تعداد 205 هزار دستگاه بود و در حال حاضر به 26 هزار دستگاه رسیده است؛ تعهدات تولیدات جاری را تا پایان مهر صفر می‌کنیم.

وی همچنین درباره میزان تولید ایران خودرو در سال جاری، افزود: در سال جاری و نسبت به سال گذشته علیرغم تمام سختی‌ها، تولید حدود 48 درصد رشد داشته و به بیش از 234 هزار دستگاه رسیده است درحالی‌که این رقم در سال گذشته حدود 158 هزار دستگاه بود.

عناوین برگزیده