تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده دامغان در مجلس:

یک ناحیه معدنی در جنوب دامغان ایجاد می‌شود/ صدور ۲۰ مجوز صنعتی

می متالز - نماینده دامغان در مجلس از اخذ مجوزهای اولیه برای راه اندازی ناحیه معدنی در جنوب شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا یک معدن مس با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی راه اندازی شده است.
یک ناحیه معدنی در جنوب دامغان ایجاد می‌شود/ صدور ۲۰ مجوز صنعتی

به گزارش می متالز، علی اکبر علیزاده برمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به میزبانی کانون فرهنگی شهدای دامغان، از تحقق ۱۴ میلیارد تومان اعتبار با هدف لایروبی و تعمیرات سد خاکی شهید شاهچراغی با هدف ارتقای عملکرد آب دهی خبر داد و بیان کرد: در کنار این پروژه مهم تفریحی و تأمین آب در سطح شهرستان، احداث بزرگراه بندر امیرآباد به جنوب کشور به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده شد که امیدواریم این موضوع محقق و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی مجموعه تفریحی گردشگری چشمه علی دامغان در یونسکو پیگیری خواهد شد، افزود: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی بوم‌گردی در دامغان یکی از موضوعات مهم است که کمک فراوان به صنعت گردشگری شهرستان خواهد داشت.

صدور مجوزهای صنعتی

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناحیه صنعتی معدنی با هدف خدمات‌دهی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در منطقه معلمان احداث می‌شود، بیان کرد: مجوزهای اولیه این مجموعه معدنی صادر و همچنین معدن مس در جنوب شهرستان نیز با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی و ایجاد ۱۰۰ شغل آغاز به کار کرده است.

علیزاده برمی با بیان اینکه سه برنامه اساسی شامل تولید و اشتغال، بهداشت و درمان و فرهنگی با هدف رفع مشکلات و همچنین کمک به رشد و توسعه شهرستان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ۲۰ مجوز تأسیس واحد صنعتی طی شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان اخذ و سه سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری از معادن شهرستان شناسایی شده است.

نماینده دامغان در مجلس همچنین درباره مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان نیز بیان کرد: رویکردهای موجود در این حوزه ابتدا افزایش خدمات دهی و همچنین کیفیت بخشی به وضع موجود در کنار رفع مشکلات واحدهایی مانند مجموعه درمانی برادران رضایی برای تبدیل آن به یک بیمارستان است.

عناوین برگزیده