تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۳۵۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مهم‌ترین رویدادهای مسی سال 2018

می متالز - هر سال در سرتاسر جهان، رویدادهایی برگزار می‌شود که محور آن‌ها بحث و تبادل نظر دربارۀ تولید، عرضه و بازار مس است. در سال 2018 نیز رویدادهای زیادی از این دست برگزار خواهد شد. با مهم‌ترین این رویدادها آشنا شوید.
مهم‌ترین رویدادهای مسی سال 2018

1- رویداد انجمن امریکایی مس

انجمن امریکایی مس انجمنی غیرانتفاعی در حوزه مس است که در سال 1975 میلادی بنیان گذاشته شد. این انجمن که 150 شرکت بین‌المللی در آن عضویت دارند هر دو سال یک‌بار کنفرانس مس را برگزار می‌کند. رویداد دوسالانه امسال این انجمن در دنور ایالت کلرادو برگزار می‌شود. این رویداد که از نهم ماه می برقرار است یک برنامه آموزشی کامل را شامل می‌شود که چند پنل، کارگاه و سخنرانی در حوزۀ مس بخشی از آن است. یکی از موضوعات محوری رویداد 2018 انجمن امریکایی مس آینده زیرساخت‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و پیامدهای آن برای تقاضای مس در جهان است.


2- کنفرانس جهانی مس

کنفرانس جهانی مس ازجمله مهم‌ترین رویدادهای مسی در جهان است که از امروز به مدت سه روز در سانتیاگوی شیلی برگزار می‌شود. این رویداد با حضور شرکت‌های معدن‌کاری، ذوب و مؤسسات مالی برگزار می‌شود. تحلیل‌هایی که در جریان این کنفرانس ارائه می‌شود راهگشای بسیاری از سیاست‌گذاران حوزه مس است. امسال تأثیرات جایگزین‌ها بر تقاضای مس در آینده یکی از محورهای اصلی بحث و تبادل نظر است. کارگاه‌های آموزشی بخش دیگری از این رویداد هستند.


3- سیزدهمین کنفرانس مس آسیا

این رویداد پایان ماه نوامبر امسال در شانگهای چین برگزار خواهد شد. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس در جهان است که میزبان هفته مس آسیا خواهد بود. کنفرانس مس آسیا نیز بخشی از این هفته است که امسال 1800 متخصص و کارشناس حوزه مس در آن شرکت خواهند کرد. محورهای اصلی کنفرانس مس امسال فناوری‌های آینده مس، نگاه بلندمدت به تقاضای مس و نقش مس در آینده انرژی‌های پاک هستند.

4- سومین فروم هندی مس

هند یکی از مصرف‌کنندگان اصلی مس در آسیاست. انجمن مس این کشور چندین سال است که فروم‌هایی برای بحث و تبادل‌نظر دربارۀ مس برگزار می‌کند. امسال نیز سومین فروم این کشور در هفته ابتدایی نوامبر در دهلی‌نو، پایتخت هند برگزار می‌شود. در این فروم کارشناسان و متخصصان متفاوتی حضور خواهند داشت و براساس اعلام برگزارکنندگان دربارۀ کل زنجیرۀ تأمین مس از معدن تا تولیدکنندگان محصولات نهایی سخنرانی‌هایی را ارائه خواهند داد.


5- سومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران

اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهای معدنی کشور است که مجموعه‌های مرتبط با مس هر سال نقشی اساسی در برگزاری آن دارند. امسال این همایش که در قالب رویدادی بین‌المللی به معرفی توانمندی‌های بخش معدن و صنایع معدنی ایران می‌پردازد، 11 و 12 تیر مصادف با 2 و 3 جولای 2018 در تهران برگزار می‌شود. شعار سومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران «توسعه و سرمایه‌گذاری» است.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده