تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۳۵۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

بهره‌برداری کارخانه فولاد شادگان تا ابتدای ۱۴۰۱

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشرفت ۵۰ درصدی احداث کارخانه فولاد شادگان خبر داد و گفت: با تامین منابع و هماهنگی بین اعضای ستادی این پروژه در ابتدای سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.
بهره‌برداری کارخانه فولاد شادگان تا ابتدای ۱۴۰۱

گزارش می متالز، خداداد غریب پور در جریان بازدید از فولاد شادگان گفت: در حالی که به دلیل شیوع کرونا تولید فولاد در جهان کاهش ۶ درصدی داشته است، شاهد افزایش ۶ درصدی تولید فولاد در کشور در سال جهش تولید هستیم.

وی افزود: چشم‌انداز تولید فولاد تا افق ۱۴۰۴ رسیدن ظرفیت تولید به ۵۵ میلیون تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات انجام شده در صنعت فولاد کشور این رقم زودتر محقق شود.

پیش‌بینی صادرات بیش از ۴ میلیارد دلار

رئیس هیات عامل ایمیدرو از پیش‌بینی صادرات بیش از چهار میلیارد دلار فولاد با همت فعالان این عرصه به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: صنعت فولاد کشور با اشتغال‌زایی ۲۰۰ هزار نفر در کشور در سال جاری به تولید بالای ۳۲ میلیون تن خواهد رسید.

غریب پور ادامه داد: صنعت فولاد کشور در شرایطی قرار گرفته که امسال ۱۸ میلیون تن به تولید گندله و حدود ۱۰ میلیون تن به تولید کنسانتره فولاد اضافه خواهد شد.

۷۰ درصدشاغل «فولاد شادگان» بومی هستند

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شرکت فولاد شادگان برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده که حدود ۷۰ درصد این افراد بومی هستند، اما هدف اصلی ما ارتقای جایگاه نیروهای بومی و تقویت آنهاست.

مجید ناصری نژاد افزود: افزایش خدمات اجتماعی فولاد شادگان به این شهرستان و تقویت روابط عمومی این شرکت خواسته مردم و ارگان‌های محلی است تا عموم مردم از این مسائل مطلع شوند.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه فولاد شادگان کند است اما با تاکید وزارت صمت و برداشتن موانع پیش رو انتظار می‌رود گام مهمی برای تکمیل این طرح در راستای ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای بومی برداشته شود.

افزایش ظرفیت نیروهای بومی با بهره‌برداری از کارخانه فولاد شادگان

سرپرست فرمانداری ویژه شادگان نیز در این بازدید گفت: توسعه شادگان با امکانات کشوری و استفاده از فایناس صورت می‌گیرد.

امید صبری پور بیان کرد: با بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد شادگان انتظار می‌رود از ظرفیت نیروهای بومی در این شرکت بیشتر استفاده شود.

وی افزود: در زمینه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی فولاد شادگان نیز شاهد اقدامات موثری خواهیم بود.

گفتنی است مجتمع فولاد شادگان در جنوب خوزستان، یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان است که در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه قرار گرفت.

مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل‌ونقل آسان مزیت ویژه‌ای دارد.

عناوین برگزیده