تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۳۵۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار روز یکشنبه ۲۰ مهر/ شاخص «ومقاومت» یک میلیون و ۶۰۰ واحدی

می متالز - شاخص کل بورس تهران در معاملات روز یکشنبه (20 مهرماه) با 55 هزار و 278 واحد رشد به یک میلیون و 597 هزار واحد رسید.
گزارش بازار روز یکشنبه ۲۰ مهر/ شاخص «ومقاومت» یک میلیون و ۶۰۰ واحدی

به گزارش می متالز، معاملات امروز بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت دلار قرار داشت، در بازار آزاد دلار به رقم ۳۲ هزار تومان رسید؛ عرضه‌های شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در سهام فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران و آلومینیم ایران از روز چهارشنبه نیز موضوعی بود که منجر به نگرانی فعالان بازار سرمایه شد؛ اگرچه مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تلاش کرد طی اطلاعیه‌ای از میزان نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه بکاهد، اما این عرضه‌ها در کنار مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ واحدی شاخص، معاملات بازار را تحت تاثیر خود قرار داد.

ارزش معاملات

و اما در پایان ساعت کاری بازار سرمایه، معاملات امروز بورس و فرابورس در مجموع از ارزش ۱۹ هزار و ۵۳۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان برخوردار شد که از این میزان ارزش معاملات، ۱۳ هزار و ۹۲۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان آن به بازار بورس اوراق بهادار تهران تعلق داشت.

معاملات فرابورس نیز از ارزش ۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی برخوردار شد.

تغییرات شاخص

شاخص کل بورس با ۵۵ هزار و ۲۷۸ واحد رشد به یک میلیون و ۵۹۷ هزار واحد رسید.

شاخص کل هموزن نیز در پی رشد ۸ هزارو ۵۰۴ واحد به ۴۱۹ هزار و ۱۷ واحد رسید. شاخص فرابورس با رشد ۳۵۹ واحدی به عدد ۱۸ هزار و ۴۷۵ واحد رسید.

تاثیرگذارترین نمادها

شتران با ۶ هزار و ۹۲۸ واحد، فارس با ۴ هزار و ۱۶۸ واحد و فولاد با ۴ هزار و ۴۷ بیشترین تاثیر را در رشد امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برجای گذاشتند.

همچنین در بازار فرابورس نیز میدکو با ۵۵ واحد، آریا با ۳۵ واحد، وسپهر با ۳۳ واحد از بیشترین تاثیر در رشد شاخص فرابورس برخوردار بودند.

مجموع تعداد و ارزش صف‌ها

در مجموع بازار بورس و فرابورس ۶۵۶ نماد مورد معامله قرار گرفتند که در مجموع از تقاضای خرید و فروشی به ارزش ۱۸ هزار و ۶۵۳ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریالی همراه بودند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۴۵ نماد در معاملات امروز بورس و فرابورس از تقاضای خرید به ارزش ۲ هزار و ۷۳ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومانی برخوردار بودند.

از سوی دیگر ۱۴۸ نماد معاملاتی در بازارهای بورس و فرابورس نیز با صف فروش ۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان روبه‌رو شدند.

آمار ورود و خروج پول حقیقی

ابتدای معاملات روز جاری تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه میزان ورود پول حقیقی حدود۱۶۵۱ میلیارد تومان بود. خروج پول حقیقی در روز گذشته حدود ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است.

بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به نماد اخابر با ۲۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، شتران با ۲۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، وبملت با ۲۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، فملی با ۱۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود. همچنین نمادهای وتجارت با ۱۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شبندر با ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، کاما با ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، خودرو با ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در نهایت شبریز با ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی، مورد توجه واقع بودند.

این گزارش می‌افزاید: از سوی دیگر نماد «دی» با ۱۹۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، وگردش با ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بپاس با ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، «سمگا» با ۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، چکاپا با ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در صدر نمادهایی قرار گرفتندکه حقیقی ها نقدینگی خود را از این سهام خارج کردند. همچنین وملل با ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، آریا با ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دماوند با ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تماوند با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در نهایت کمنگنز با ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار گرفتند.

نمادهای با تغییرات قیمت

نمادهای معاملاتی وبشهر، شپاکسا، قثابت، سشرق، زکوثر، کمنگنز، شوینده، ثشاهد، کحافظ، ثامید، شکلر، وتوس در پی تغییرات ۲۰ درصدی در قیمت سهام خود، در جریان معاملات امروز با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای در معاملات سهام خود روبه‌رو شدند.

افشای اطلاعات با اهمیت

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه «ومعادن» ،«وپاسار»، «سفانو»، «امین» با افشای اطلاعات گروه الف و نمادهای «زقیام»، «چفیبر»، «وکار»، «حرهشا» و «شیران» با افشای اطلاعات گروه ب همراه بودند.

عناوین برگزیده