تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۶۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای 5 پروژه سرمایه‌گذاری در لرستان/ تعامل جدی با نظام بانکی برای تملک انجام شود

می متالز - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر شستا و صندوق بازنشستگی کشوری 5 پروژه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های الیگودرز، دورود و بروجرد دایر دارند.
اجرای 5 پروژه سرمایه‌گذاری در لرستان/ تعامل جدی با نظام بانکی برای تملک انجام شود

به گزارش می متالز، حجت‌اله میرزایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر شستا و صندوق بازنشستگی کشوری 5 پروژه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های الیگودرز، دورود و بروجرد دایر دارند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حال اجرا بوده و برخی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند و برخی نیز زمان‌بر هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای پروژه گردشگری سد حوضیان، بیان داشت: تحقق این مهم مستلزم واگذاری حقوقی اسناد مالکیت اراضی به صندوق بازنشستگی کشوری است.

میرزایی با بیان اینکه طرح سرمایه‌گذاری  و نقشه‌های اجرایی اولیه تهیه شده، افزود: منتظر انتقال اسناد برای شروع عملیات اجرایی هستیم.

وی تصریح کرد: مجموعه کارگاهی خوبی در الیگودرز برای انتقال آب از قمرود به قم وجود داشته که متاسفانه پس از پایان کار، کارگاه برچیده نشده است، سوله‌های سرپایی که تخریب و از بین رفته‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه کشت و صنعت 2 هزار راسی پگاه الیگودرز، گفت: در حال حاصر 700 راس در این مجموعه فعال است، اما فرایند خرید دیگر گاوها انجام شده و در مرحله انتقال است، ضمن اینکه این مجموعه تا 4 هزار راس نیز قابل توسعه است‌.

میرزایی ادامه داد: احداث کارخانه لاستیک‌سازی بارز لرستان با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی را شستا در الیگودرز تقبل کرده، حصارکشی‌ها انجام شده و همزمان فرایند گشایش ارزی در حال انجام است و با تخصیص ارز، اجرای پروژه شروع می‌شود.

وی، مهمترین پروژه شستا در شهرستان دورود را کارخانه سیمان عنوان و خاطرنشان کرد: این کارخانه سومین شرکت سیمانی تاسیس شده در کشور است که تاسیسات قدیمی داشته و در حال حاضر بنگاهی زیان‌ده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز چهارم این کارخانه در جای دیگری شروع شده و بانک رفاه کارگران با وجود اعتقاد بر توجیه نداشتن اما برای تامین منابع مالی آن تعهد داده است.

میرزایی اظهار داشت: متاسفانه سوله عظیمی در دورود که متعلق به فنی‌وحرفه‌ای بوده به اجاره فردی درآمده که نه تخلیه می‌کند و نه واحد تولیدی را فعال می‌کند، این در حالی است که دورود بالاترین نرخ بیکاری را در استان داشته و وضع خوبی از نظر شاخص‌های اجتماعی ندارد این فضا زیرساخت خوبی برای سرمایه‌گذاری است و بنابراین نیازمند کمک دستگاه قضائی برای بازگرداندن این سوله‌ها به فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

وی با اشاره به فعالیت دو بنگاه داروسازی اکسیر و زاگرس فارمر در بروجرد، افزود: بازار صادراتی و نوع‌آوری خوبی دارند و در مجموع 1300 نفر را مشغول به کار کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تعدادی از بنگاه‌ها رها شده و بانک آن را تملک کرده‌اند، از این‌رو تعامل جدی با نظام بانکی بایستی انجام شود‌.

عناوین برگزیده