تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۰
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۳۶۷۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

همکاری مشترک دانشگاه تهران با فولاد مبارکه در حوزه کارآفرینی

می متالز - رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: همکاری دانشگاه تهران و کسب و کار‌های نوپا با فولاد مبارکه صنایع یک کار الزامی بوده تا بتوانند فضای غیر صنعتی دانشگاه را تامین کنند.
همکاری مشترک دانشگاه تهران با فولاد مبارکه در حوزه کارآفرینی

به گزارش می متالز، عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: همکاری دانشگاه تهران با فولاد مبارکه صنایع یک کار الزامی است و اکنون هم دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه نسل ۳ مفتخر است تا در سطح کلان به موضوعات مرتبط با فناوری بپردازد و تحقق آن تنها با همکاری صنایع امکان پذیر خواهد بود.

او ادامه داد: یکی از برنامه ریزی‌های ما این است که با همکاری صنایع، استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا را داخل پارک‌های علم و فناوری ایجاد کنیم تا بتوانند فضای غیر صنعتی دانشگاه را تامین کنند.

رفع مشکلات صنعت فولاد با همکاری پارک‌های علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: صنایع فولاد با تاسیس مرکز تحول دیجیتال در فولاد، صنایع مربوط و صنایع مادری که مانند صنعت فولاد می‌تواند موثر باشد در حال شکل گیری است و تحقق این همکاری به رفع مشکلات صنعت فولاد کمک خواهد کرد.

او درباره فعالیت‌های پارک علم و فناوری در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری با در اختیار قرار دادن دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مربوط ما را قبل، حین و بعد از ویروس کرونا یاری دادند که از جمله این موارد می‌توان به برگزاری غیر حضوری کلاس‌ها و جلسات دانشگاهی اشاره کرد.

زارعی هنزکی در ادامه افزود: صنایع شیمیایی به منظور ضدعفونی سطوح و محیط‌های مربوطه از جمله اقدامات پارک علم و فناوری در دوران ویروس کرونا بود.

رئیس پارک علم و فناوری اضافه کرد: در تمام طول ویروس کرونا شرکت‌ها و پارک با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های خود ادامه دادند و به این منظور شرکت‌ها توانستند که در پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامتی افراد نقش موثری ایفا کنند.

زارعی هنزکی با اشاره به اینکه نخستین بار تحول دیجیتال از قاره اروپا آغاز شد، تصریح کرد: از آنجایی که هدف تمام پارک‌های علم و فناوری، رشد و پیشرفت صنایع کشور است؛ بنابراین لازم می دانیم تا از این تحولات به نحو احسن استفاده شود. برای تحقق این تحول عظیم همه زنجیره ها از قبیل همکاری و ارتباط بین پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و صنایع را بکار گرفته ایم و فولاد مبارکه به عنوان پیشروترین صنایع کشور با توجه به نگاه توسعه ای در این زمینه تلاش زیادی می کند.

او گفت: مساحت ۱۴۰۰ متری و زیربنای ۱۷۰۰ متری در کنار یک دیتای بزرگ در مرکز تحول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساخته شده است و باعث می شود تا اتفاقات صنایع دیجیتال در این حوزه کامل تر شود.

عناوین برگزیده