تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۳۶۹۹۲
سرویس خبر : انرژی

ارسال ۶۵۰ کیلومتر لوله طرح گوره – جاسک به کارگاه

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آماده‌سازی ۶۵۰ کیلومتر لوله طرح گوره – جاسک خبر داد.
ارسال ۶۵۰ کیلومتر لوله طرح گوره – جاسک به کارگاه

به گزارش می متالز، تورج دهقانی در بازدید سه روزه از نزدیک در جریان پیشرفت کار همه گستره‌ها و بخش‌های مختلف طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک قرار گرفت و گفت: این طرح پیشرفت ۶۰ درصدی دارد بنابراین تمرکز ما بیشتر روی بخش‌هایی است که عملیات اجرایی در آنها با دشواری‌های بسیاری روبه‌روست و نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۶۵۰ کیلومتر لوله به کارگاه ارسال شده و لازم است شرکت‌های لوله‌سازی در زمینه ساخت و ارسال به‌موقع لوله‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانند کل لوله مورد نیاز طرح را تا سه ماه آینده بسازند و به کارگاه ارسال کنند. در تلمبه‌خانه‌های شماره  ۲ و ۴ که از بخش‌های مهم در فاز نخست طرح است و از این حیث دارای اولویت هستند، به تأمین اقلام مورد نیاز و کسری‌ها توجه بیشتری شده است. تحویل پمپ‌های اصلی و مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرحله نیز اوایل آذرماه از سوی سازندگان داخلی برنامه‌ریزی شده، همچنین در بخش مخازن ذخیره‌سازی پایانه جاسک، بخش‌هایی از ورق‌ها ساخته شده و از حدود یک ماه پیش نیز عملیات جوشکاری مخازن آغاز شده است.

وی همچنین به پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی همواره سعی بر این بوده است که با  نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم به سلامت همکاران توجه شود و هم اینکه پیشرفت طرح تا جای ممکن کمترین تأثیرپذیری را از این شرایط داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: با پیش‌بینی شرایط آب و هوایی و نزدیک شدن به فصل بارندگی، همه ارکان طرح تمام تلاش و همت خود را به کارگرفته‌اند تا کار را با سرعتی جلو ببرند که طبق برنامه زمانبندی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

عناوین برگزیده