تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۳۷۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد جدیدجذب منابع و تامین مالی در بانک اقتصاد نوین

می متالز - در ۶ ماه نخست سال‌جاری بانک اقتصاد در جذب منابع و تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی عملکرد مناسبی را به ثبت رسانده است. در دوره یاد شده بانک اقتصادنوین با هدف کمک به تحقق شعار سال جاری موسوم به «جهش تولید» و حمایت از واحد‌های تولیدی، ۲۰۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف صنعت و معدن پرداخت کرده است.
رکورد جدیدجذب منابع و تامین مالی در بانک اقتصاد نوین

به گزارش می متالز، بر اساس آمارهای موجود این بانک در ۶ماه نخست سال‌جاری رشد قابل ملاحظه‌ای را در دو شاخص عملکردی تجربه کرده به‌طوری که منابع جذب ‌شده و تسهیلات پرداختی در این دوره به ترتیب ۴۹ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند و به‌تبع آن پرداخت تسهیلات به بخش‌های صنعتی و تولیدی نیز با شتاب بیشتری انجام ‌شده است.

بنابر این گزارش، بانک اقتصاد نوین در ۶‌ماه ابتدایی سال‌جاری ۲/ ۲۰۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده که ۱۵درصد بیشتر از کل تسهیلات پرداختی توسط این بانک به این بخش در سال گذشته بوده است. مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد بانک اقتصاد نوین در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و تداوم تحریم‌ها ضمن عملکرد مطلوب در جذب منابع با شتاب قابل قبولی نسبت به سال گذشته از صنایع و واحد‌های تولیدی کشور حمایت مالی کرده است. صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و مشتقات نفتی، خودرو، فلزات اساسی، دارویی، موادغذایی و آشامیدنی و خوراک دام و طیور به ترتیب بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی بانک اقتصاد نوین را در دوره یاد شده داشته‌اند.

عناوین برگزیده