تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۳۸۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
"تماوند" فقط در چندماه رقم زد؛

چگونه بدون صرف یک ریال، هزاران میلیارد به جیب بزنیم

می متالز - شاید پاسخ اینکه چرا این روز‌ها بسیاری از سهامداران حقیقی از انواع و اقسام توجیهات غیر قلانی برای توجیه ضرر‌های خود در ماه‌های اخیر استفاده می‌کنند را می‌بایست در سبک معاملاتی خود جویا شوند.
چگونه بدون صرف یک ریال، هزاران میلیارد به جیب بزنیم

چگونه بدون صرف یک ریال، هزاران میلیارد به جیب بزنیم

به گزارش می متالز، شاید پاسخ اینکه چرا این روز‌ها بسیاری از سهامداران حقیقی از انواع و اقسام توجیهات غیر قلانی برای توجیه ضرر‌های خود در ماه‌های اخیر استفاده می‌کنند را می‌بایست در سبک معاملاتی خود جویا شوند.

"تماوند" شرکتی تازه تاسیس با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و ۱۶ کارمند که با ارزش ۳.۲۰۰ میلیارد تومان در بازار فرابورس معامله می‌شود!

اینکه آیا ارزش سهام شرکتی با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه (که احتمالا بخش بزرگی از آن هم می‌بایست هزینه خرید ساختمانی معمولی شود) به همراه مجوز فعالیت تامین سرمایه و در حدود ۱۶ نفر پرسنل که شاید بیش از ۳۰ درصد آن‌ها هم کارمندان خدماتی باشند، در حدود ۳.۲۰۰ میلیارد تومان قیمت می‌خورد رخدادی است که می‌توان با عنوان کردن آن در هر جای دنیا لبخند را بر چهره بسیاری بیاورید.

۳۲۰۰ میلیارد تومان ارزش برای شرکتی با سه ماهه سابقه تاسیس، ۲۰۰ میلیارد سرمایه، ۱۶ کارمند تازه استخدام شده، حماسه‌ای است که جز با حضور سهامداران حقیقی کم سواد و آماتور، برخی حقوقی‌های سودجو و البته خواب آلودگی ناظر بازار در نحوه مچینگ بازگشایی نماد این شرکت محقق نمی‌شد.

این نکته که چقدر از سرمایه ثبت شده این شرکت می‌بایست بابت ملک این شرکت هزینه شود، چقدر زمان لازم است تا این شرکت به بخش‌های متنوع کارشناسی تجهیز شود، با چه منابعی فعالیت‌های تامین سرمایه را با سهم بازاری صفر و رزومه‌ای نداشته آغاز خواهد نمود و چند سال طول می‌کشد تا این تامین سرمایه به سودی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد برسد، سوالی است که می‌بایست سهامداران و خریداران این روز‌های این شرکت پاسخگو باشند.

مثالی ساده از روش‌های جدید پول دار شدن در بازار سرمایه:

  1. چند نهاد حقوقی با واریز ۱۴۰ میلیارد تومان ناچیز شرکتی به ثبت می‌رسانند
  2. با استفاده از روابط و یا شاید به طور معمول مجوزی برای تاسیس تامین سرمایه از سازمان بورس دریافت می‌کنند
  3. بیش از ۶۰ میلیارد تومان پول را در پذیره نویسی از سهامداران حقیقی همیشه در صحنه تامین می‌کنید
  4. با استفاده از ضعف و شاید خواب آلودگی ناظر بازار تنها پس از ۳ تا ۴ ماه پس از پذیره نویسی در ارزش‌هایی بیش از ۳.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سهام این شرکت را مچ می‌کنید
  5. حالا با فروش تنها ۵ درصد از سهامشان کل ۱۴۰ میلیارد سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنند

"اکنون پس از گذشت چند ماه بدون هزینه کرد حتی یک ریال صاحب ۶۰ تا ۷۰ درصد سهام شرکتی ۳۲.۰۰۰ میلیارد تومانی خواهید بود" این شما و این راز کسب هزاران میلیارد تومان پول در بازار بورس کشور
چه کسی می‌گوید پول درآوردن در این کشور سخت است؟ چه کسی می‌گوید نمی‌شود هزاران میلیارد تومان پول از بازار سرمایه کشور بدون هیچگونه هزینه کردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن درآورد؟ آیا حقیقی‌های بی اطلاعی که چشم بسته هر عرضه اولیه‌ای را با هر قیمتی می‌خرند اجازه اعتراض دارند؟

عناوین برگزیده