تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۳۹۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اولین نشست کمیته طرح های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان عنوان شد:

هم‌افزایی ارکان ذوب‌آهن در مسیر ارزش آفرینی

می متالز - نخستین نشست کمیته طرح‌های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان روز شنبه (سوم آبان‌ماه) با حضور دو تن از اعضای هیات مدیره، مدیر برنامه‌ریزی و مدیران بخش‌های بهره‌برداری برگزار شد.
هم‌افزایی ارکان ذوب‌آهن در مسیر ارزش آفرینی

هم‌افزایی ارکان ذوب‌آهن در مسیر ارزش آفرینی

به گزارش می متالز، نخستین نشست کمیته طرح‌های ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان روز شنبه (سوم آبان‌ماه) با حضور مرتضی یزدخواستی و مهرداد تولائیان از اعضای هیات مدیره این شرکت، مرتضی ربانی‌، مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی صنایع و مدیران بخش‌های بهره‌برداری همزمان با نشست رصد در سالن نشست‌های معاونت بهره‌برداری برگزار شد.

یزدخواستی گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در کشور پس از گذشت نیم قرن از فعالیت خود با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص، امکانات، تجهیزات، دانش و تجربه نقشی بی‌بدیل در سازندگی صنایع مختلف داشته است که این مهم بر کسی پوشیده است.

وی افزود: این کارخانه عظیم، قابلیت‌های بسیار فراوانی دارد که می‌توان با تعریف پروژه های مختلف و سپس اولویت بندی آنها به کمک نیروی انسانی بخش‌ها  از محل هم‌افزایی ایجاد شده سازمان را به سمت ارزش آفرینی بیشتر سوق داد.

عضو هیات مدیره شرکت و رئیس کمیته طرح‌های ارزش افزا در سازمان با اشاره به اینکه این نشست‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: همسو با این هدف از مدیران بخش‌های مختلف تقاضا داریم با توجه به حیطه فعالیت، پروژه‌هایی که می‌توانند در زمان کوتاه ارزش آفرینی بالایی را برای سازمان در پی داشته باشند بر اساس دستورعملی که تدوین شده است، اولویت‌بندی کنند تا در نشست‌های تعاملی این پروژ‌ها بررسی و سیر تکاملی آنها برای حصول نتیجه دنبال شود.

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تشکر از بخش‌های مختلف که برای تحقق اهداف کارخانه به‌ویژه در شرایط تحریم تلاش می‌کنند، گفت: جنس کار و فعالیت در حوزه بهره‌برداری متفاوت از بخش‌های دیگر است و این موضوع سبب شده پروژه‌های متنوعی در معاونت بهره‌برداری کارخانه طی دوره‌های مختلف تعریف شود که ثمره‌های قابل توجهی نیز در پی داشته است.

تولائیان افزود: تشکیل کمیته طرح‌های ارزش‌افزا به صورت واحد و منسجم در سازمان، فرصت بسیار مغتنمی است که بخش‌های مختلف پروژه‌های خود را در این قالب تعریف کنند و بتوانند برای رشد و اعتلای کارخانه بیش از پیش به سهم خود نقش‌آفرین باشند.

در ابتدای این نشست مرتضی ربانی، مدیر مهندسی صنایع شرکت نیز گفت: در سند چشم‌انداز شرکت عنوان شده است (ذوب آهن اصفهان، پیشتاز در تولید مقاطع طویل فولادی در خاورمیانه با سرآمدی، کیفیت، سودآوری و برند معتبر در بازارهای داخلی و خارجی) این رسالت بسیار مهم با تشکیل کمیته طرح‌های ارزش افزا در سازمان موقعیت بسیار خوبی را فراهم می‌آورد تا همه بخش‌های سازمان بیش از گذشته در ارزش آفرینی کارخانه سهیم شوند و از نتایج حاصله بهره‌مند شوند.

وی افزود: پروژه‌هایی که همسو با این هدف در بخش‌های مختلف شرکت می‌توانند تعریف کنند به سه دسته تقسیم می‌شوند و عبارتند از : الف) پروژه‌هایی از از ابتدا تا انتها توسط بخش مربوطه قابل اجرا هستند، ب) پروژه‌هایی که با همکاری بخش و دیگر بخش‌های کارخانه اجرا می شوند، ج) پروژه‌هایی که به پیمانکاران سپرده می‌شوند.

ربانی گفت: در این تقسیم‌بندی، پروژه هایی که در گروه نخست قرار می‌گیرند در اولویت هستند و در مرحله بعد براساس منابع اقتصادی و سهولت در اجرا پس از نظر مدیر و معاون بخش مربوطه در کمیته طرح‌های ارزش افزا بررسی و فرآیند اجرایی شدن آنها آغاز می‌شود.

شایان ذکر است در این نشست مدیران حوزه بهره ‌رداری نیز دیدگاه‌های خود را در این باره عنوان کردند.

عناوین برگزیده