تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۴۰۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نوید منفی به بخش معدن نمی دهیم

می متالز - انسجام فضای کسب وکار است که به کمک ما خواهد آمد. ورود سرمایه خارجی با وجود تمام تلاش های داخلی انجام شده ضرروری است.
نوید منفی به بخش معدن نمی دهیم

به گزارش می متالز،محمدرضا بهرامن گفت: بخش معدن بیش از هر چیز تابع استراتژی و زمان است. استراتژی است که اهداف و موانعی که آثار منفی بر رشد معدن دارد را مشخص می کند. در این بخش نمی توانیم براساس تغییرات روزانه و لحظه ای تصمیم بگیریم. اگر اکتشاف نکنیم، فرآوری نخواهیم داشت و بدون فرآوری و بهره برداری امکان ورود به بازار وجود ندارد. زنجیره ای از اقدامات و فعالیت ها در بخش معدن است که در نهایت توسعه آن را می سازد.

خوشبختانه در سال های گذشته سرمایه گذاری هایی در بخش معدن انجام شده که آثارش را بیش از همیشه در سال 97 نشان خواهد داد. در بخش معدن در سال گذشته شاهد راه اندازی های جدید بودیم که به طور قطع آثار خوبی در اقتصاد معدن در سال جاری دارد. حتی در اسفند ماه سال گذشته هم افتتاحیه برگزار کردیم.

سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی بخش های دولتی و خصوصی انجام شده است و از این نظر نوید منفی به بخش معدن نمی دهم اما به هرحال این انسجام فضای کسب وکار است که به کمک ما خواهد آمد. ورود سرمایه خارجی با وجود تمام تلاش های داخلی انجام شده ضروری است و با امن کردن فضای کسب کار می توان به راحتی به این هدف رسید چراکه بخش خارجی هم نسبت به سرمایه گذاری در ایران بی میل نیست. نگاه ما به فعالیت های معدنی در سال جاری مثبت است اما نباید تعیین چارچوب ها و ضوابط سرمایه گذار پسند در این بخش  و البته تلاش برای شفافیت بیشتر محیط کسب وکار را از نظر دور داشت.

عناوین برگزیده