تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۴۰۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 4 برابری حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام

می متالز - رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت: سهم سرمایه گذاری‌های تحقق یافته حوزه صنعت در استان از بدو دولت تدبیر و امید نسبت به سال‌های گذشته به 37 هزار و 353 میلیارد ریال یعنی بیش از چهار برابر افزایش یافته است.
افزایش 4 برابری حجم سرمایه گذاری صنعتی در ایلام

به گزارش می متالز، رضا محمدرحیمی گفت: از بدو پیروزی انقلاب تا سال ۹۲ حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته حوزه صنعت استان ۸ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون به 37 هزار و 353 میلیارد ریال یعنی بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مطابق گزارش ارزیابی‌های صورت گرفته از تحلیل داده‌های وزارت صمت در 4 ماهه نخست سال گذشته سرمایه‌گذاری در استان بیش از 200 درصد رشد یافته است.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: ایلام از امن‌ترین استان‌های کشور در بحث سرمایه‌گذاری است و بازگشت مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال متعددی را در کارنامه خود دارد.

محمدرحیمی ادامه داد: برگزاری منظم جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور و مدیریت مقام عالی دولت و پیگیری مجدانه برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح‌های توسعه و اشتغال زا از عوامل تاثیرگذار در این خصوص است.

وی بیان داشت: بخش صنعت اهمیت بسیاری در روند توسعه هر کشوری دارد و دلیل این موضوع این است که صنعت به عنوان موتور رشد اقتصادی و انباشت سرمایه شناخته می‌شود و بخشی است که دارای منبع بازدهی فزاینده نسبت به مقیاس تولید است.

محمدرحیمی گفت: رشد سرمایه گذاری و اقتصادی از عوامل موثر بر بخش اقتصاد است؛ در سال‌های گذشته ترکیبی از تحریم‌های اقتصادی، کاهش فروش منابع نفتی، کاهش دسترسی به ماشین آلات و تجهیزات به روز از طریق بازارهای بین‌المللی نتوانست رشد حجم سرمایه‌گذاری در استان را کاهش دهد.

وی افزود: چشم‌انداز اقتصادی استان با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی مطلوب است و این مهم نتیجه همراهی و هماهنگی و تلاش تیم اقتصادی استان و استاندار ایلام است که از هر فرصتی برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید بهره گیری می‌شود.

رئیس سازمان صمت ایلام ادامه داد: برای حفظ وضعیت موجود و افزایش این روند به نظر می‌رسد راهبرد رشد سرمایه‌گذاری صنعتی متناسب با اهداف اشتغال زایی بایستی بر محورهای حوزه رفع موانع تولید، توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط، ایجاد ثبات اقتصادی با پیروی از یک راهبرد رشد پایدار صنعتی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید متمرکز باشد تا در آینده شاهد تقویت پیوند بین فعالیت‌های صنعتی بزرگ و سرمایه بر و سایر صنایع به منظور سرریز کردن آثار رشد به صنایع کوچک و اشتغالزا باشیم.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!