تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۱۴۱۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

خوش بینی به این هفته بورس با تکیه بر رفع ابهام بزرگ + معرفی گروه های مقبول

می متالز - وضعیت این هفته بورس با تکیه بر رفع ابهام بزرگ مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معرفی گروه های مقبول از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.
خوش بینی به این هفته بورس با تکیه بر رفع ابهام بزرگ + معرفی گروه های مقبول

به گزارش می متالز، بازار سهام درحالی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال زیاد حضور جوبایدن، روزهای آخر یکی از ابهامات مهم ماهای اخیر را سپری و امروز با شاخص یک میلیون و 290 هزار تایی شروع به فعالیت می کند که کارگزاری آبان در باره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با نوسان و افت نسبی همراه شد و در روز پایانی با توجه به تحولات سیاسی شاهد رشد قیمت ها شد.

در بازارهای جهانی، رویدادی بزرگ رخ داده و به نظر می رسد دوره جنجالی ترامپ در حال پایان است و همین موضوع باعث عکس العمل مثبت در بازارهای کالایی شده است. هرچند شمارش آرا همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد تا قبول شکست از طرف ترامپ فاصله وجود دارد اما امید به بهبود روابط تجاری ابرقدرت ها در دوران حکمرانی احتمالی دمکرات ها و البته تحریک تورم در اقتصادهای بزرگ با توجه به پمپاژ نقدینگی به بدنه اقتصاد، بازارهای سهام سر تا سر دنیا و البته بازارهای کالایی را با روندی مثبت و البته محتاط همراه کرده است.

بازار ارز نیز عکس العمل قابل انتظار دلار به اخبار داد و افت دلار در روزهای تعطیل هم ادامه داشت. به نظر می رسد این بازار نیز تا آرامش فاصله دارد و اتفاقات و اظهارات چند روز آینده می تواند نوساناتی را ایجاد کند. هرچند به صورت کلی می توان به بازگشت تعادل و منطق بازار خوش بین بود.

بازار سهام اما افت سنگینی را متحمل شده و با پیش خور کردن انقباضی ترین سناریوها به استقبال انتخابات آمریکا رفته است. هرچند نتایج کنونی می تواند نوسانات نسبی در بازار ایجاد کند اما باید توجه داشت پس از تعادل بازار ارز می توان به شفاف تر شدن روند سودآوری شرکت ها به خصوص در گروه های کالایی خوش بین بود. روند صعودی بازارهای جهانی نیز از دیگر نکات مثبت در این گروه ها خواهد بود و به نظر می رسد با بازگشت تحلیل به بازار،  روندی قابل قبول در این گروه ها شکل گیرد.

در گروه های کوچکتر نیز احتمال گشایش در روابط سیاسی و اقتصادی می تواند چشم انداز مثبتی ایجاد کند و خودرویی ها و بانکی ها نیز می توانند مورد توجه باشند.

به صورت کلی هم بازارسرمایه در این مقطع نیاز به توجه بیشتری خواهد داشت و سیاست ها و تصمیم های پیش رو می تواند بر روند این بازار موثر باشد. در این میان بازگشت به سیاست های پولی انقباضی صرف می تواند وضعیت شکننده اقتصاد را با تهدید مواجه و رکودی عمیق را گریبانگیر بازارها کند. از طرفی بهره گیری از ارکان مهمی همچون بازار سهام و سوق دادن نقدینگی به سمت تولید با توجه به احتمال گشایش سیاسی و اقتصادی به نظر از سازنده ترین رویکردها خواهد بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده