تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۱۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

بزرگنمایی روی انتخابات آمریکا، پوششی برای ضعف های دولت!

می متالز - بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا، احتمالا بازار سرمایه تا پایان بهمن ماه نوسانات مثبتی خواهد داشت.
بزرگنمایی روی انتخابات آمریکا، پوششی برای ضعف های دولت!

بزرگنمایی روی انتخابات آمریکا، پوششی برای ضعف های دولت!

به گزارش می متالز، بازارهای مالی چشم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوخته اند. هر نشانه ای از پیروزی ترامپ، بورس های جهانی را سبزپوش می کند و بالعکس، با تقویت احتمال روی کار آمدن بایدن، تب بازارها فروکش می کند‌. اما تاثیر واقعی این انتخابات بر بازار سرمایه ما چه خواهد بود؟

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر وضعیت بازارهای مالی بیان کرد: از آنجا که ایالات متحده آمریکا تقریبا نیمی از GDP جهان را تشکیل می دهد، بنابراین نتیجه این انتخابات برای تمامی بازارهای جهانی بااهمیت خواهد بود. ولی نتیجه این انتخابات هرچه که باشد برای تمام اقتصادهای بسته و دستوری مانند اقتصاد ایران یک کاربرد بسیار خوب و هوشمندانه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در برنامه های دولت فعلی ایران، هیچ رویکرد اقتصادی خاصی نمی توان مشاهده کرد، پس بازار سهام تابع حوادث و رویدادهای جاری و غیر اقتصادی بوده و نوسانات زیادی را در این بازار شاهد خواهیم بود. سیاست گذاران و دولتمردان هر جا که در ارائه خدمات و اجرای درست سیاست های اقتصادی ناتوان باشند، می توانند در مورد تاثیر این انتخابات بزرگنمایی کرده و ضعف های خود را بپوشانند!

وی اضافه کرد: بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا، احتمالا بازار سرمایه تا پایان بهمن ماه نوسانات مثبتی خواهد داشت. آنچه درحال حاضر مشهود است، انتظارات تورمی است و قیمت سهم ها هم می بایست با تورم انتظاری، هماهنگ شود.

حیدری در تحلیل بازار ارز کشور گفت: معتقدم اگر عملکرد نهادهای حاکمیتی و قوای ۳ گانه کشور، با سیاست های پولی بانک مرکزی همسو باشد می توان انتظار داشت که نوسانات نرخ ارز به خوبی مدیریت شود. در غیر اینصورت روند رشدهای شارپ و افزایش قیمت ها دور از تصور نخواهد بود.

عناوین برگزیده