تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۴۲۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر انجمن فولاد مطرح کرد:

قانون فولاد از دستور کار مجلس خارج شد/ منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد

می متالز - با مکاتبات انجام شده و با توجه به ایرادات این طرح که به رئیس کمیسیون صنایع مجلس منتقل شد، همچنین پیگیری‌های اتاق بازرگانی، بورس کالا و مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون به این نتیجه رسید که آن را اصلاح کرده یا مجلس به این قضیه ورود نکند.
قانون فولاد از دستور کار مجلس خارج شد/ منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد

به گزارش می متالز، دبیر انجمن فولاد در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: از این جلسه خبر نداریم و حضور نداشتیم لذا از جزئیات تفاهم صورت گرفته، بی اطلاعی هستیم.

وحید یعقوبی دبیر انجمن فولاد در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد اظهار کرد: از این جلسه خبر نداریم و حضور نداشتیم لذا از جزئیات تفاهم صورت گرفته، بی اطلاعی هستیم.

وی  ادامه داد: در حقیقت، با مکاتبات انجام شده و با توجه به ایرادات این طرح که به رئیس کمیسیون صنایع مجلس منتقل شد، همچنین پیگیری‌های اتاق بازرگانی، بورس کالا و مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون به این نتیجه رسید که آن را اصلاح کرده یا مجلس به این قضیه ورود نکند و دولت این موضوع را حل کند کما اینکه مدیریت بازار فولاد از وظایف دولت است.

یعقوبی در خصوص آخرین وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا نیز گفت: در خصوص قیمت گذاری دستوری فولاد این قضیه با منتفی شد و اکنون ۲ هفته است که فولاد اعم از مقاطع و شمش در بورس کالا خریدار ندارد و نوردیها که خواهان شمش هستند و شرکت های بازرگانی که خریدار مقاطع هستند و تمایلی به خرید ندارند.

وی ادامه داد: شمش امروز با ۹۰ درصد قیمت صادراتی ایران بدون معامله بود گرچه شاهد سنگین ترین عرضه هفتگی فولاد در سال جاری بودیم.

یعقوبی افزود: با توجه به شرایط کشور و تقاضای کاذب مقطعی در فولاد به دلیل افزایش نرخ ارز، با واقعی شدن قیمت دلار و تثبیت آن در این محدوده قیمتی فعلی و واقعی شدن تقاضا باید به تدریج منتظر تنظیم بازار باشیم.

در جلسه رزم حسینی وزیر صمت و اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع صادرات زنجیره فولاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهم شد که موضوع قانون فولاد از دستور کار خارج شود لذا موضوع اعمال مالیات بروی صادرات فولاد نیز عملا منتفی می‌شود.

منبع: نبض بورس
عناوین برگزیده