تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۴۳۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی مطرح کرد:

تاکید نمایندگان بر حل مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضا برای پیشبرد بهتر برنامه‌های این قوه

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در دیدار با آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر حفظ استقلال قوه قضاییه اعلام کردند، تا جای ممکن کمک خواهند کرد که مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضا حل شود تا آنها کارها و برنامه‌های خود را بهتر پیش ببرند.
تاکید نمایندگان بر حل مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضا برای پیشبرد بهتر برنامه‌های این قوه

محمد خدابخشی

به گزارش می متالز، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با رئیس قوه قضاییه گفت: نمایندگان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب رئیس دستگاه قضا و همکارانشان در این قوه که موجب افزایش امید و فضای مثبت در جامعه شده، بر ادامه این روند تاکید کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان از رئیس قوه قضاییه خواستند تا این دستگاه اقدامات خود را به صورت کمی در شاخص‌های عملکردی خود از جمله کاهش مدت زمان بررسی پرونده‌ها، افزایش کیفیت آرای صادره از سوی قضات، شعب دادگستری و دادگاه تجدیدنظر نشان دهند زیرا این مسایل با یک پارامتر قابل اندازه‌گیری و رصد است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه همچنین در این جلسه مسایل مشترک فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید بر حفظ استقلال قوه قضاییه اعلام کردند که تا جای ممکن کمک خواهند کرد، مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضا حل شود تا آنها کارها و برنامه‌های خود را بهتر پیش ببرند.

خدابخشی اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه هم در ادامه نشست نظرات خود را بیان و بر روی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد، وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس و بحث برنامه‌ریزی و بودجه اعلام کرد، این کمیسیون می‌تواند نقش‌آفرینی بسیار خوبی در تدوین برنامه پنجساله هفتم توسعه داشته باشد زیرا باید تلاش شود تا برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های گذشته، قوی‌تر و غنی‌تر برای اداره کشور تصویب شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: نمایندگان همچنین در این جلسه مسایلی را درباره حوزه انتخابیه خود مطرح کردند و رئیس قوه قضاییه هم قول داد تا نقطه نظرات نمایندگان را پیگیری کند.

عناوین برگزیده