تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۴۳۳۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

دولت آماده حذف ارز ۴۲۰۰تومانی است

می متالز - وزیر صمت با تاکید بر اینکه به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ هستیم، گفت: تفاوت ارز دولتی و آزاد فساد زاست و دولت نیز در شرایط کنونی آماده حذف ارز ۴۲۰۰ میباشد.
دولت آماده حذف ارز ۴۲۰۰تومانی است

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد، گفت: با ابلاغ جدید رئیس جمهور و تصمیمات ستاد اقتصادی دولت، شاهد وفور کالا، افزایش اشتغال و تقویت چرخه تولید خواهیم بود.

رزم حسینی افزود: استفاده از ارز متقاضی یا ارز اشخاص، صرفا منوط به ثبت در سامانه آماری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سامانه جامع تجارت آزاد شده است که از هفته آینده اجرایی و ثبت در سامانه ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات ابلاغی از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: تمامی صادرکنندگانی که از سال ۱۳۹۸ تعهد ارزی داشته‌اند، می‌توانند تعهد ارزی خود را از محل واردات برای خود یا برای غیر ایفا کنند که این موضوع ابلاغ نیز شده است.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از دیگر ابلاغیه های ریاست‌جمهوری تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات بوده است و رئیس جمهور از این موضوع با قدرت حمایت کرده است.

رزم حسینی در این خصوص گفت: ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای رسوبی در بنادر و گمرکات کشور وجود داشته است که از روز ابلاغ این مصوبه تا زمان بازدید تیم وزارت صمت از گمرکات شهید رجایی و امام خمینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این کالاها ترخیص شده است. ۸۰۰ هزار تن از کالاهای ترخیصی مربوط به کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزارتن دیگر نیز مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی بوده است.

عناوین برگزیده