تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۲
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۴۳۵۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طرح ایجاد مرکز نوآوری معدن در آذربایجان شرقی

می متالز - مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود.
طرح ایجاد مرکز نوآوری معدن در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، در بازدید روز گذشته مدیر مجتمع مس سونگون از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مقرر شد این مرکز به منظور حمایت از ایده ها و طرحهای نوآورانه در حوزه معدن با حمایت مس سونگون در  تبریز راه اندازی شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بسترسازی برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به ویژه فارغ التحصیلان، پرورش و بقاء محصول نوآورانه و هدایت آنها تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار از اهداف ایجاد مراکز نوآوری است.
دکتر واعظی از راه اندازی دومین صندوق پژوهش و فناوری استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این صندوق با سرمایه اولیه یکصد میلیارد ریال با مشارکت 40 درصدی بخش دولتی و 60 درصدی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان هم با اشاره به افزایش ذخایر معدن مس سونگون به یک میلیارد و 300 میلیون تن و اجرای طرحهای گسترده اکتشافی و توسعه ای این مجتمع، بر نیاز این مجموعه معدنی به همراهی متخصصان و بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد.
بیات افزود: در این راستا آماده استفاده از دانش و توان فناوران و محققان مستقر در پارک علم و فناوری و دانشگاه های منطقه و هر گونه حمایت از متخصصان و طرحهای نوآورانه هستیم.
در این بازدید ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان برای رفع نیازها، چالش ها و تامین و بومی سازی قطعات مورد نیاز مجموعه مس آذربایجان بررسی شد.
مجتمع مس سونگون در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

عناوین برگزیده