تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۴۴۵۴۱

دوره آموزش مقدماتی نرم افزار GIS برگزار می‌شود

می متالز - انجمن علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه تهران با همکاری انجمن های علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه های صنعتی اصفهان، یزد، کاشان و صنعتی سهند دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار GIS را برگزار می‌کند.
دوره آموزش مقدماتی نرم افزار GIS برگزار می‌شود

به گزارش می متالز، سامانه اطلاعات جغرافیایی یا جی‌آی‌اس (Geographic Information System - GIS) یک سامانه اطلاعاتی «معمولا رایانه‌ای» است که به تولید، پردازش، تحلیل و مدیریت اطلاعات جغرافیایی می‌پردازد. به عبارت دیگر "GIS" یک سامانه رایانه‌ای برای مدیریت و واکاوی اطلاعات جغرافیایی بوده که توانایی گردآوری، ذخیره، واکاوی و نمایش اطلاعات جغرافیایی را دارد و هدف نهایی یک سامانه اطلاعات جغرافیایی، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری‌های پایه‌گذاری‌شده بر پایه داده‌های جغرافیایی و عملکرد اساسی آن بدست آوردن اطلاعاتی است که از ترکیب لایه‌های متفاوت داده‌ها با روش‌های مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون بدست می آیند.

این نرم افزار مجموعه ای قوی از امکانات و قابلیت‌ها بوده که به اخذ و ذخیره سازی و سپس تحلیل و پردازش داده‌ها می پردازد. مهمترین مرحله در این نرم افزار، ورود اطلاعات است. در GIS دو بخش اطلاعات مکانی (نشان دهنده موقعیت و شکل عوارض) و توصیفی (بیانگر ویژگی ها و خصوصیات عوارض) موجود در یک نقشه بطور مستقل ولی مرتبط وارد می گردد. هدف هایی در GIS ایجاد یک مدل سه بعدی از دنیای واقعی است چراکه این نرم افزار به دلیل مختصات دار بودنش، هر عارضه ای را که ترسیم می کند با همان مختصات در طبیعت قابل تطابق، دسترسی و مشاهده است.

دوره آموزشی مقدماتی نرم افزار  GIS، با تدریس مهندس عدنان لاریجانی (عضو انجمن ملی GIS) از سوم آذرماه روزهای دوشنبه ساعت ۱۸ الی ۲۰ به مدت ۱۲ ساعت آموزش به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در دوره با شماره  ۰۹۱۳۴۲۲۵۰۱۹ برقرار کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی  UTstudentsunion@ مراجعه کنند.

عناوین برگزیده