تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۴۴۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

توانایی بازار در جذب صف‌های فروش

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار توانایی بازگشت را دارد و در حال حاضر نیز شاهد هستیم شاخص در حال برگشت به مدار مثبت است.
توانایی بازار در جذب صف‌های فروش

توانایی بازار در حذف صف های فروش

به گزارش می متالز، امیر سیدی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در روند معاملات، حجم معاملات است که شاهد رشد آن بودیم و روز گذشته این حجم به مرداد و شهریورماه برگشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به دلیل پشت سر گذاشتن یک روند نزولی شدید هنوز معامله گران اعتماد کامل به بازار را به دست نیاوردند و به محض اینکه تزلزلی در یک سهم ایجاد شود سریع به سمت فروش می‌روند.

وی با بیان اینکه اگر بازار بتواند این نوسانات را حذف کرده و ریزش‌ها مجددا به صف فروش برگردد به آرامی اعتماد به بازار برخواهد گشت، گفت: مهم‌ترین موضوع در این بین حجم معاملات است، اگر حجم معاملات در بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان باقی بماند توانایی جذب صف‌های فروش را دارد و بازار به تدریج به سمت بالا خواهد آمد.

سیدی با اشاره به صف فروش‌های به وجود آمده، بیان کرد: زمانی که بازار در فاز نوسانات شدید بوده برای اینکه بخواهد روند خود را عوض کند این صف ها، طبیعی است، بازار معاملگران زیادی به دست آورده و اگر خاطره آن‌ها از بازار منفی باشد با مشاهده کوچکترین رج منفی واکنش نشان می‌دهند و در صف فروش قرار می‌گیرند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: افراد اگر سهام خوب را شناسایی می‌کنند باید از معاملات بیش از حد پرهیز کنند در حال حاضر زمان مناسبی برای معامله با هدف کسب سود و خرید در قیمت پایین‌تر نیست و این استراتژی جواب نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: بازار توانایی بازگشت را دارد و در حال حاضر نیز شاهد هستیم شاخص در حال برگشت به مدار مثبت است.

عناوین برگزیده