تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۵۰۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن مفهومی که در سرتاسر زندگی پراکنده شده است

می متالز - معادن معمولا سنگ معدن‌هایی تولید می‌کنند که به پردازش بیشتری برای تبدیل‌شدن به فرآورده‌های نهایی نیاز دارند و ممکن است بعد از پروسه‌های مختلف بر روی سنگ معدن یک یا چند محصول مختلف ایجاد شود.
معدن مفهومی که در سرتاسر زندگی پراکنده شده است

به گزارش می متالز، مرزهای صنعت معدن محدود نیستند، این جمله به این معنی است که محصولات به دست آمده از این صنعت می‌توانند در حوزه‌های متنوعی کاربرد داشته باشند؛ اما به‌طور متداول زغال‌سنگ و اورانیوم جز جدانشدنی از این صنعت هستند. استخراج از معدن یک فعالیت اقتصادی خاص است که برای انسان این فرصت را ایجاد می کند تا آن ها بتوانند از استخراج منابع غیرقابل تجدید پذیر ثروتی به دست آورند. مواد ساختمانی و سنگی نیز با روش‌های معمول سایر مواد معدنی استخراج می‌شود و حجم تولید آن‌ها از اغلب مواد معدنی دیگر بیشتر است، اما هنگامی که به معادن فکر می کنیم شاید مواد ساختمانی و معادنی مانند معادن شن و ماسه را کمتر در نظر بگیریم.

معادن معمولا سنگ معدن‌هایی تولید می‌کنند که به پردازش بیشتری برای تبدیل‌شدن به فرآورده‌های نهایی نیاز دارند و ممکن است بعد از پروسه‌های مختلف بر روی سنگ معدن یک یا چند محصول مختلف ایجاد شود. به‌طور مثال از سری محصولات مختلف می‌شود به سنگ سیلیس اشاره کرد که بعد از تولید این محصول، مسئله بعدی فروش محصولات به دست آمده از معادن است.

در این پروسه سایت ایستگاه کار را برای شما راحت تر کرده و فروش محصولاتی مانند  سیلیس را به خوبی به انجام می رساند. این سایت فهرستی متنوع از محصولات معادن را آماده کرده است، به طور مثال لیستی از سنگ سیلیس‌های معادن مختلف را در اختیار شما قرار داده است و شما می‌توانید به‌راحتی بر اساس شرایط دلخواهتان از میان لیست، سنگ سیلیس موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید. در ادامه قصد داریم به اهمیت صنعت معدن از دیدگاه جهانی و حقایق جالب درباره این صنعت بپر‌دازیم.

میزان اهمیت جهانی صنعت معدن

کانسارهای سنگ معدن به‌طور یکنواخت در سراسر کره زمین توزیع نشده اند و همچنین به‌طورمعمول، مواد معدنی در نزدیکی مراکز عمده صنعتی استخراج‌شده و معادن به‌طور فزاینده‌ای در مناطق دور از شهرها متمرکزشده‌اند. شایان ذکر است که روش‌های مختلفی برای استخراج مواد معدنی وجود دارند که هرکدام متناسب با شرایط خاص هر کانسار معدنی و هر یک دارای هزینه‌های متفاوت هستند. بیشتر مواد معدنی از طریق تونل‌هایی که برای دسترسی به ذخایر معدن ها ساخته شده، استخراج می‌شوند. از اواسط قرن بیستم کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل محصولات استخراج شده از معادن مانند زغال‌سنگ و سنگ‌آهن یک مسئله بوده و بسیاری از کشورهایی که قادر به کاهش هزینه ها بوده اند در این صنعت پیشرفت کرده اند.

اتحادیه اروپا، ژاپن و ایالات‌متحده برای تأمین نیازهای خود به واردات اعم از مواد اولیه معدنی وابسته شده‌اند، کشورهای درحال‌توسعه حاشیه اقیانوس آرام نیز به‌شدت به واردات مواد معدنی متکی هستند. چین دارای بزرگ‌ترین صنعت معدنی جهان است و حدود 12 درصد از گردش معادن جهانی را شامل می‌شود که این درصد تقریبا 18 درصدش برای  زغال‌سنگ است. بسیاری از معادن آسیب‌زننده به محیط‌زیست هستند و ایمنی کاری در این صنعت بالا نیست و این خود مسئله‌ای است که باعث بالا رفتن سختی این شغل می‌شود.

بیشتر مواد معدنی و محصولات استخراج‌شده از معادن باقیمت‌های تعیین‌شده در بازارهای جهانی در سطح بین‌المللی معامله می‌شوند. تغییر در نرخ ارز و سیاست‌های اقتصادی داخلی بر صنعت معدن در رقابت جهانی نیز تأثیر می‌گذارد، همچنین مقدار استفاده از محصولات به‌دست‌آمده از معدن ها، سهولت پردازش و قابلیت دسترسی از عوامل اصلی تعیین‌کننده ارزش محصولات به‌دست‌آمده از معدن ها هستند.

حقایق جالب در مورد صنعت معدن

در سراسر جهان، ثروت بسیاری از کشورها به منابعی که درست در زیر سطح کره زمین وجود دارند وابسته است و برای قرن‌ها، بشر از تکنیک‌های استخراج معادن به‌عنوان پایه‌ای برای ایجاد ثروت استفاده کرده و استخراج از معادن تقریبا برای هر کشور درحال‌توسعه بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد آن کشور است. علاوه بر موضوعاتی که تا به حال ذکر شده است باید گفت که حقایق جذابی درباره صنعت معدن وجود دارند که کمتر از آن‌ها با خبر هستیم، در ادامه قصد داریم به چند واقعیت جذاب در مورد صنعت معدن و مواد استخراج شده نگاهی بیندازیم تا متوجه شوید اگر چه به نظر میرسد که معدن با زندگی روزانه هر کدام از ما بیگانه است اما چقدر صنعت معدن در زندگی هر کدام از ما دخیل خواهد بود.

واقعیت جذاب در مورد صنعت معدن

  1. شاید برایتان جالب باشد که هر انسان متولدشده در طول زندگی خود به مقدار 800 پوند معادل 362 کیلوگرم سرب، 750 پوند معادل 340 کیلوگرم روی، 1500 پوند معادل 680 کیلوگرم آلومینیوم، 32700 پوند معادل 14832 کیلوگرم آهن، 26550 پوند معادل 12042 کیلوگرم خاک رس، 28213 پوند معادل 12797کیلوگرم نمک و درنهایت به مقدار 1238101پوند معادل 561593 کیلوگرم سنگ، ماسه، شن و سیمان نیاز دارد. هنگامی‌که به‌طورکلی نگاه می‌کنیم شاید غیرقابل‌تصور باشد که هر فرد در طول زندگی خود به این میزان از صنعت معدن بهره ببرد، اما واقعیت همین است که ما تا حد زیادی وابسته به محصولات به‌دست‌آمده از معادن هستیم. به‌طور مثال برای ساخت‌وساز مسکن از نگاه آماری معادن شن و ماسه دارای اهمیت زیادی هستند.
  2. موضوع دیگر درباره میزان استفاده از طلا در حوزه‌های مختلف است؛ 63% از طلای به‌دست‌آمده از معادن در جواهرات، 21٪ در سکه‌ها، 15٪ در استفاده‌های صنعتی ازجمله الکترونیک و 1٪ در دندانپزشکی استفاده می‌شود.
  3. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین ذخیره زغال‌سنگ در ایالات‌متحده قرار دارد. درحالی‌که اکثر منابع طبیعی محدود هستند، ایالات‌متحده ذخایر زیادی از منابع طبیعی دارد. درواقع، زغال‌سنگ در حال حاضر از 25 ایالت استخراج می‌شود. انرژی قابل‌تولید توسط این زغال‌سنگ بیشتر از نفت و گاز است.
  4. از بین تمام عناصر استخراج شده از معادن، نقره بهترین رسانا است و این یکی از دلایلی است که از نقره در تکنولوژی بسیار استفاده می‌شود.
  5. نکته‌ای که احتمالا کمتر شنیده‌اید این است که نقره همچنین یک ضد باکتری عالی است. نقره با تجزیه شیمیایی غشای سلولی، باکتری‌ها را از بین می‌برد. جالب این است که باکتری‌ها در برابر نقره مقاومت نمی‌کنند و سریعا از بین می‌روند.
  6. روی بعد از آهن، آلومینیوم و مس، چهارمین فلز پرمصرف است و همچنین برای عملکرد و سلامتی بدن انسان نیز حیاتی است، همچنین روی برای آنزیم‌های بدن و سیستم ایمنی بدن موردنیاز است. ازاین‌رو قرص روی برای دفع سرماخوردگی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در چند ماه اخیر در دوران شیوع کوید19 تجویز بسیاری از پزشک‌ها بوده تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود.
  7. عنصر ایندیوم محصول جانبی است که از روی به دست می‌آید و همچنین در زمینه های مختلف به‌طور مثال از صفحه‌های LCD گرفته تا صفحات خورشیدی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  8. یکی از دلایل ارزشمند بودن و گران بودن نفت این موضوع است که از نفت به‌طور روزانه برای ساخت بیشتر از 6 هزار آیتم استفاده می‌شود. به‌طور مثال وسایل نقلیه، وسایل گرمایشی و حتی برای ساخت اقلامی که کمتر به چشم می‌آیند مانند دی وی دی ها، پلاستیک و مداد شمعی از مواد استخراج‌شده از معدن‌ها مانند نفت بهره می‌بریم و شاید تابه‌حال به آن توجه نکرده‌ایم.
  9. هر فرد به‌طور سالانه 40 هزار پوند معادل 18143 کیلوگرم از مواد معدنی استفاده می‌کند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چگونه این میزان استفاده از مواد معدنی امکان‌پذیر است؟ باید گفت از ویتامین‌های مختلف مانند زینک گرفته تا مواد غذایی مانند طعم‌دهنده‌هایی همچون نمک، ما به‌طور روزانه از این منابع به‌طور گسترده استفاده می‌کنیم.

سخن پایانی

انسان‌ها همیشه به دنبال استفاده ازمنابع موجود در اعماق زمین بوده‌اند و عمل استخراج از معدن از سال‌های دور وجود داشته‌است. آنچه به‌عنوان راهی برای بقا آغاز شد سرانجام به‌عنوان راهی برای ایجاد رفاه بیشتر توسعه‌یافت. به‌عنوان‌مثال از معادن، طلا استخراج می‌شود تا چیزهای عادی مانند قطعات تلفن یا کنسول ساخته شوند.  در راستای استفاده از مواد معدنی و خدمات معدن ایستگاه یکی از با سابقه ترین و حرفه ای ترین وبسایت هایی است که می توانید به راحتی و با مراجعه به آن اقدام به خرید و فروش مواد معدنی و یا تجهیزات مرتبط با این صنعت مهم و پر سود کنید .

عناوین برگزیده