تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۴۵۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«راهنمای گام به گام سرمایه‌گذاری در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

می متالز - کسب ثروت و درآمدزایی از اهداف اصلی هر فرد و جامعه است. برای کسب درآمد روش های مختلفی وجود دارد. سرمایه گذرای یکی از بهترین این روش‌هاست. سرمایه گذاری در بورس یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری همزمان با کمک به اقتصاد کشور است. یک معامله برد برد که در آن همه طرف ها از سرمایه‌گذرای گرفته تا شرکت‌های بورسی در آن کسب سود می کنند.
«راهنمای گام به گام سرمایه‌گذاری در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

به گزارش می متالز، در سال های اخیر رشد بورس افزایش چشمگیری داشته است اما تجربه نشان داده است که هجوم سرمایه گذاران به هر بازاری، بدون فرا گرفتن دانش و مختصات آن بازار، زیان زیادی را متحمل سرمایه گذاران خواهد کرد؛ باید بپذیریم که سرمایه‌گذاری دارای دو وجه است وجه اول سود و وجه دوم ضرر. مهم این است که سرمایه گذار بداند چگونه ضررهای خود را کاهش و سودهای خود را افزایش دهد تا برآیند سرمایه گذاری وی در یک دوره مالی سودده و مثبت باشد.

کتاب «راهنمای گام به گام سرمایه‌گذاری در بورس؛ تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه» تالیف سعید حمیدی در ۱۱۲ صفحه توسط انتشارات مرندیز منتشر شده است. در این کتاب آمده است: اکثر افراد گمان می کنند درآمدزایی یا به همان زبان ساده پول درآوردن سخت ترین مرحله زندگی اقتصادی ما است. حال آنکه مسائل ما از زمانی آغاز می‌شود که پول در حساب بانکی و یا در دستان ما قرار می گیرد. اگر پول را درست خرج نکنیم یک مسئله است و اگر هم خرج نکنیم همانند گلوله ای برفی در دستان ما آب می شود و به مرور زمان در اثر عوامل اقتصادی مانند تورم ارزش خود را از دست می دهد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۹۴۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۹۸۶ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

عناوین برگزیده