تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۱۴۷۶۰۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رسوخ علوم شیمی و فیزیک در بهسازی سنگ های قیمتی

می متالز - رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی از راه اندازی یک مرکز نوآوری خبر داد و گفت: در این مرکز به تولید محصولات فناورانه در بخش سنگهای قیمتی می پردازیم.
رسوخ علوم شیمی و فیزیک در بهسازی سنگ های قیمتی

به گزارش می متالز، محمدجواد پیش‌بین اظهار کرد:کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی سعی در رسوخ فناوری در تولید محصولات مرتبط با سنگ ها و جواهرات دارد.

به گفته رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران (در معاونت علمی و فناوری)، در بخش معدنی یک کارگروه اجرایی تشکیل شده که کانون عضو آن است و اقدامات زیادی برای حوزه سنگ های قیمتی در این کارگروه انجام می شود اما هنوز متاسفانه دستورالعمل های کارشناسی شده در حوزه جواهر و گوهر سنگ وجود ندارد که در صدد اصلاح آنها هستیم.

وی با بیان اینکه تا یک الی دوماه دیگر مرکز نوآوری بهسازی سنگ های قیمتی در مشهد راه اندازی می شود، افزود: قرار است پروژه های تحقیقاتی و فناورانه از صفر تا صد ساخت محصولات مرتبط با سنگ های قیمتی در این مرکز مورد پیگیری قرار بگیرد.

پیش بین با بیان اینکه ساخت محصولات مرتبط با سنگ های قیمتی نیاز به تجهیزات دارد، بیان کرد: حوزه سنگ های قیمتی از همه علوم همچون فیزیک، شیمی، زمین شناسی، مکانیک، معدن، فیزیک ، شیمی، طراحی، گرافیک و…بهره می گیرد از این رو لازم است این مرکز نوآوری ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه با بنیاد نخبگان، مراکز تحقیقات و دانشگاه های استان صحبت هایی برای اجرای پروژه های فناورانه در این مرکز نوآوری داشته ایم، گفت: قرار است ماشین آلات مورد نیاز صنعت سنگ و جواهرات، کاربرد لیزر در صنعت جواهر و… را با استفاده از دانش فناوران و اجرای پروژه های تحقیقاتی در پیش بگیریم.

پیش بین با تاکید براینکه این مرکز نوآوری در حال ساخت است، گفت: این تحقیقات با حمایت مرکز نوآوری اجرایی می شوند.

وی گفت: بدین واسطه علوم مختلف همچون علم شیمی در بهسازی جواهرات و ساخت سنگ های مصنوعی، استفاده از فیزیک در بکارگیری روش های نوین در جواهرسازی، مکانیک در بهبود ریخته گری و ابکاری، طراحی و گرافیک و … در بهسازی جواهرات و سنگ های قیمتی رسوخ پیدا می کند.

عناوین برگزیده