تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۴۸۵۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو

می متالز - نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ضرورتی ندارد برخی کالاهای وارداتی مانند خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود و باید این ارز که مبنای محاسبه حقوق ورودی خودرو است، حذف و قیمت آن واقعی شود.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو

به گزارش می متالز، محمد خدابخشی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست دیروز این کمیسیون گفت: این نشست با حضور معاونان وزیر اقتصاد و امور دارایی، اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور و میراشرفی رئیس‌کل گمرک برای بررسی میزان درآمدهای مالیاتی و اوراق در بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد. وی در تشریح این جلسه گفت که براساس اعلام میراشرفی ۴۲ میلیارد دلار درآمدهای پیش‌بینی‌شده در سال آینده از واردات است که از این میزان ۸ میلیارد دلار برای کالای اساسی و ۳۴ میلیارد دلار کالاهای غیراساسی که عمدتا مواد اولیه تولید هستند، در نظر گرفته شده است. همچنین درباره ریز اقلام مربوط به درآمدهای گمرکی اعلام کرد: ۲ هزار میلیارد تومان با تعرفه ۸۵ درصد و ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو در سال آینده پیش‌بینی شده است که مجموعا ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدهای گمرکی در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان نظرات خود را درباره مباحث مالیاتی و اوراق منتشر شده بیان و اعلام کردند، ضرورتی ندارد برخی کالاهای وارداتی مانند موارد مربوط به خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود و باید ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خودرو که مبنای محاسبه حقوق ورودی است، حذف و قیمت آن واقعی شود و در صورت انجام این موضوع بیش از ۵ هزار میلیارد تومان منابع جدید از طریق واردات خودرو تامین می‌شود.

عناوین برگزیده