تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۴۸۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه جدید مشخص شد

می متالز - عرضه اولیه سهام "شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس" (نماد اپال) روز چهارشنبه (۲۶ آذر ماه) در بورس تهران انجام می‌شود.
عرضه اولیه جدید مشخص شد

به گزارش می متالز، در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که بوسیله عرضه صندوق‌های ETF با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

در این میان، عرضه سهام شرکت های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

بر این اساس، آگهی عرضه اولیه سهام "شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس" (نماد اپال) منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۲۶ آذر ماه) تعداد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم معادل ۱۳ درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و پنجمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "استخراج کانه های فلزی" گروه و طبقه "استخراج کانه های فلزی آهنی " در فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

قرار است در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۷۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۱۴ هزار ریال تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ ریال تعلق ‌گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

منبع: نبض بورس
عناوین برگزیده