تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۴۹۰۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری جلسه بررسی مشکلات معادن استان اردبیل

می متالز - جلسه بررسی مشکلات معادن استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد.
برگزاری جلسه بررسی مشکلات معادن استان اردبیل

به گزارش می متالز، در این جلسه که با حضور مدیران کل سازمان صمت و منابع طبیعی استان برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بر ضرورت تدوین و به روز رسانی برنامه راهبردی معادن استان با محوریت فعال ماندن معادن راکد به منظور بازگشت به حیطه تولید برای حل مشکل مساله استان و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

فرزاد قلندری با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت قانونی شورای معادن استان برای استفاده از نظرات و پیشنهادات صنوف فعال در بخش معدن و صاحبنظران این بخش در سیاست گذاری های استان در حوزه معدن و تهیه نقشه راه معادن استان و شفاف سازی موضوع تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در طول دو هفته آینده باید پیشنهاد عملی سازمان صمت در موضوع معادن غیرفعال و تامین مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی آماده و در شورای معادن استان بررسی و تصمیم لازم اتخاذ شود به طوری که تا پایان سال عمده معادن غیرفعال تعیین تکلیف شوند.

قلندری بر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در حل مشکلات بخش معدن بخصوص رفع مشکل معارضین استان تاکید کرد.

او افزود: در این جلسه مقرر اگر رشد معادن دارای معارض که امکان بهره برداری ندارند سریع احصاء و تکالیف دستگاه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی مشخص و برای اقدام ابلاغ شود.

وی همچنین به ضرورت تأمین به موقع مصالح پروژه‌های عمرانی استان بر اساس ضوابط و قوانین و برنامه و تامین معادن مورد نیاز معدن‌کاران بخش خصوصی و حرکت در راستای برنامه به منظور شفاف سازی و آنالیز قیمت شن و ماسه کرد.

در ادامه جلسه مدیران حاضر به ارائه گزارش و پیشنهادات در حوزه مربوطه پرداختند.

عناوین برگزیده