تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۴۹۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی:

طرح تحقیق و تفحص از ایران خودرو و سایپا در مجلس کلید خورد

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: در نهایت در این کمیسیون در رابطه با تحقیق و تفحص از ایران خودرو و سایپا رای گیری و تصویب شد و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.
طرح تحقیق و تفحص از ایران خودرو و سایپا در مجلس کلید خورد

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از خودروسازی‌های بزرگ کشور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ۱۴ امضا و دیگری با ۲۰ امضا به جریان افتاده و کمیسیون در دستورکار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اطلاعات اولیه را در رابطه با ایران خودرو و سایپا کمیسیون در اختیار درخواست کنندگان تحقیق و تفحص قرار داد که نمایندگان امضاکننده بعد از مطالعه قانع نشدند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون جلسه‌ای دیگری با حضور نمایندگان امضا کننده و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و همچنین وزیر صمت هم حضور داشت که بحث و گفتگو صورت گرفت، ولی باز نمایندگان قانع نشدند.

فیروزی تصریح کرد: در نهایت در کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با تحقیق و تفحص از ایران خودرو و سایپا رای گیری شد که تحقیق و تفحص از این دو شرکت بزرگ خودروسازی دولتی تصویب شد و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص در صف بررسی در صحن علنی است، بیان کرد: علت تحقیق و تفحص از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل ایهامات مالی است که نمایندگان امضا کننده در خواست دارند تا این ابهامات بر طرف و شفاف شود.

عناوین برگزیده