تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۴۹۰۴۴
سرویس خبر : انرژی
با احداث تصفیه خانه تکمیلی فولاد کویر

بی نیاز شدن فولاد کویر آران و بیدگل از منابع آب زیر زمینی

می متالز - مدیرعامل فولاد کویر آران و بیدگل گفت: با احداث پروژه تصفیه خانه تکمیلی پساب این مجتمع، از آب‌های زیرزمینی بطور کامل بی نیاز می‌شود.
بی نیاز شدن فولاد کویر آران و بیدگل از منابع آب زیر زمینی

به گزارش می متالز، کلنگ احداث طرح تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر با حضور نماینده، ولی فقیه در منطقه کاشان و مسوولان محلی به زمین زده شد.
مدیرعامل مجتمع فولاد کویر در این آیین با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح، نیاز مجتمع به آب‌های زیرزمینی بطور کامل قطع می‌شود گفت: این تصفیه خانه، پساب مجتمع فولاد کویر و پساب شهری کاشان را با ظرفیت ورودی ۹۰ لیتر برثانیه، تصفیه کرده و آب مورد نیاز این صنعت را تامین می‌کند.
احمد خوروش با بیان اینکه برای تامین آب ورودی این تصفیه خانه در سال‌های اخیر بالغ بر ۱۷ کیلومتر از محل تاسیسات فاضلاب شهری کاشان تا محل کارخانه لوله گذاری شده است، تصریح کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه، بی نیازی از منابع آب زیرزمینی منطقه از یک سو و رفع معضلات زیست محیطی ناشی از جاری شدن پساب شهری در محیط طبیعی و استفاده نادرست آن در بخش کشاورزی از سوی دیگر، مرتفع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مجتمع فولادکویر بعنوان صنعت پیشگام کشور در عرصه رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و همچنین رکورد دار مصرف کم آب در بین صنایع فولاد کشور است گفت: این تصفیه خانه با بهره گیری از تکنولوژی MBR یکی از به روزترین روش‌های تصفیه فاضلاب و پساب دنیا، درفضایی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع احداث می‌شود.
مدیرعامل فولاد کویر با تاکید بر اینکه کیفیت آب خروجی این تصفیه خانه در حد استاندارد‌های آب آشامیدنی است و تکنولوژی آن محصول شرکت پرت ایتالیا و مدیریت طرح برعهده شرکت زلال فراب کویر است خاطرنشان کرد: احداث این تصفیه خانه با رویکرد بومی سازی و ارتقای دانش فنی داخل کشور انجام شده که بخش عمده ساخت، تامین و نصب آن بر عهده مهندسان ایرانی بوده است.
خوروش گفت: آب حاصل از این تصفیه خانه در سیستم خنک کننده خطوط تولید مجتمع مورد استفاده و بازچرخانی مجدد قرار می‌گیرد و هیچ گونه پساب خروجی نخواهد داشت.

عناوین برگزیده