تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۴۹۱۴۱
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی امیرکبیر آثار قرارداد جدید و ١٠ ساله دریافت خوراک را اعلام کرد

می متالز - پتروشیمی امیرکبیر با اعلام اینکه ۸۵ -۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات مربوط به خوراک است، قراداد جدید۱۰ ساله خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند را دستاوردی بزرگ دانست و توضیح داد.
پتروشیمی امیرکبیر آثار قرارداد جدید و ١٠ ساله دریافت خوراک را اعلام کرد

به گزارش می متالز، عبدالکریم پهلوانی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر درحالی پیش از این قرارداد خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند را برای سه سال منعقد کرده بود که در اقدامی تازه و در توافقات جدید با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پالایشگاه بیدبلند، مدت این قرارداد را به ١٠ سال افزایش داد و نهایی کرد.

در این رابطه "شکبیر " که با سرمایه 360 میلیارد تومانی در بازار پایه فرابورس حضور دارد و به دلیل اعلام این رویداد از دیروز با توقف دو روزه نماد روبرو شده اعلام کرد، همواره ۳۰ تا ۳۸ درصد ظرفیت طراحی خوراک گازی اتان طی سنوات گذشته تأمین شده اما با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدبلند، ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک، ظرفیت کوره های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن در سال خواهد رسید که دستاورد بزرگی است.

دسترسی پایدار به خوراگ گازی اتان با توجه به ضریب تبدیل ۸۵ درصدی این نوع خوراک به گاز اتیلن و قیمت مناسب آن نسبت به خوراک های مایع از تخریب کوره های گازی مجتمع و افزایش تعداد دفعات عملیاتdecock ممانعت به عمل آورده و در پی این تحولات، سودآوری شرکت افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت .

پتروشیمی امیر کبیر با تولید سالانه یک میلیون و ۷۲۹ هزار تن انواع محصولات پلی الفینی یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده پلی اتیلن در بازارهای داخلی و خارجی در صنعت پتروشیمی محسوب می شود و با توجه به محاسبات مالی و اقتصادی ۸۵ -۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات این شرکت مربوط به خوراک بوده و پیش بینی می شود با انعقاد این قرارداد، سودآوری شرکت رشد قابل ملاحظه ای تجربه کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده