تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۴۹۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

اثر مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه در مدیریت بازار مسکن

می متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه را دو عامل موثر در ساماندهی بازار مسکن اعلام کرد.
اثر مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه در مدیریت بازار مسکن

به گزارش می متالز، احسان خاندوزی با اشاره به تایید طرح قانون مالیات بر خانه‌های خالی در شورای نگهبان و تاثیر این قانون بر بازار مسکن  گفت: اگر دولت این قانون را در فرصت مقرر قانونی اجرا کند از ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود. برای رفع شوک قیمتی در بازار مسکن باید دو سیاست را اتخاذ و اجرایی کرد. ساماندهی تقاضای بازار مسکن که موجب کاهش تقاضای سوداگری در بازار می‌شود و در  قالب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حال بررسی و تصویب است و افزایش عرضه به بازار که شامل سیاست‌های تشویق ساخت و عرضه مسکن‌ است.

وی افزود: قانون مالیات برخانه‌های خالی از مصادیق افزایش عرضه مسکن به بازار است و انگیزه فعالان اقتصادی برای عرضه‌ واحدهای مسکونی ساخته شده به بازار را برای استفاده مصرف کنندگان بیشتر می‌کند.

خاندوزی ادامه داد: امیدواریم این قانون ظرف چند روز آینده برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که تاثیرات متعددی دارد و افزایش انگیزه برای عرضه مسکن به بازار یکی از نتایج آن خواهد بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده