تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۵۰۰۹۷
سرویس خبر : انرژی

کاهش تولید نفت و گاز هند در ماه نوامبر

می متالز - تولید نفت خام هند در ماه نوامبر ۵ درصد کاهش یافت و به ۲.۴۸ میلیون تن رسید. تولید گاز طبیعی در این کشور هم ۹ درصد پایین آمده و ۲.۳ میلیارد متر مکعب ثبت شده است.
کاهش تولید نفت و گاز هند در ماه نوامبر

به گزارش می متالز، تولید نفت خام هند ۵ درصد در نوامبر کاهش یافت که بیشتر نتیجه پایین آمدن تولید در میادین نفتی راجستان تحت کنترل بخش خصوصی بوده است.

براساس گزارش بیزینس استاندارد، هند برای تامین ۸۵ درصد از نیازهای خود وابسته به واردات است و دولت این کشور شرکت‌های داخلی اکتشاف نفت را برای افزایش تولید تحت فشار گذاشته تا از حجم واردات کاسته شود.

تولید نفت خام هند در ماه نوامبر ۲.۴۸ میلیون تن بود. این رقم در همین ماه در سال گذشته میلادی به ۲.۶۱ میلیون تن می‌رسید.

طبق گزارش وزارت نفت و گاز طبیعی هند، تولید نفت در میادین راجستان این کشور ۹.۶ درصد کاهش یافته و به ۴۷۶۹۹۰ تن رسیده است.

شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی هند ۱.۵ درصد نفت کمتری تولید کرد که نتیجه تولید پایین در میادین نفتی جدید بوده است.

تولید نفت شرکت اویل ایندیا از منطقه آسام به خاطر اعتراضات به وجود آمده به دنبال انفجار میدان نفتی باغجان ۶.۶ درصد کاهش یافت.

تولید نفت هند در هشت ماه آوریل تا نوامبر، ۶ درصد پایین آمده و برابر با ۲۰.۴۲ میلیون تن بود. تولید از راجستان ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۳.۹۱ میلیون تن رسیده است.

تولید گاز طبیعی در هند ۹ درصد در نوامبر پایین آمده و ۲.۳ میلیارد متر مکعب ثبت شده است. تولید گاز هند طی ۸ ماه آوریل تا نوامبر برابر با ۱۸.۷ میلیارد متر مکعب بود یعنی ۱۱.۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته میلادی.

با رشد تدریجی اقتصاد هند، پالایش نفت در این کشور توسط ۲۳ پالایشگاه آن به سرعت به شرایط طبیعی بازگشته است. این پالایشگاه ها ۲۰.۷۸ میلیون تن نفت خام در نوامبر پالایش کردند که ۵.۱۱ درصد پایین‌تر از همین ماه در سال گذشته میلادی بود. اما این رقم ۱۳ درصد نسبت به ۱۸.۳ میلیون تن تولید در ماه اکتبر افزایش داشت.

عناوین برگزیده